Percek alatt megváltoztatják az ifjú tervezők életét azok a stylistok, akik a közösségi oldalak legfelkapottabb hírességeit öltöztetik. Hiba lenne azt hinni, hogy Kim Kardashian vagy Kylie Jenner Instagramján bármi spontaneitás felfedezhető, az otthon pizsamában ücsörgős fotók is minden részleteiben megtervezettek, éppen ezért a közösségi oldalak hatalmas lehetőséget jelentenek a feltörekvő tervezőknek. 

Kim Kardashian

Nem kell ahhoz milliós követőtábor, hogy egy híresség posztja alatt feltűnjön az örök kérdés arra vonatkozóan, hogy honnan van bizonyos ruhadarab vagy kiegészítő. Mikor Namita Khade, végzős tervezőként szembesült azzal, hogy egyik ruhája Kim Kardashiannak is megtetszett, majd Kyle Jenner viselte egy fotón. Már ennyitől olyan figyelem irányult rá, hogy fel tudta építeni a vállalkozását, ott tudta hagyni a részmunkaidős állását, és csak a saját üzletével kezdett el foglalkozni. A kézzel készült ruháiról egyik napról a másikra 300 emailben kezdtek el érdeklődni óránként. Ez viszont olyan fejlemény volt, amire az iskola sem készítette fel, és arra sem, hogy milyen megkereséseket kapnak majd. Mert míg Kim Kardashian és Kylie Jenner, illetve stylistjaik megvásárolták a ruhadarabokat, addig több, kevesebb követővel rendelkező influenszer kérte ingyen. Neki egy mentor segítségével sikerült kezelnie a hirtelen jött sikert, és eléggé bánja, hogy az iskola erre nem készítette fel. 

George Trochopoulos is hasonlóan járt, mikor a ruháját Emma Chamberlain viselte, aztán több hírességen is feltűnt. Hirtelen nemzetközi szállításokban, tömeggyártásban kellett gondolkoznia, és biztosra kellett mennie, hogy minden darab pont ugyanúgy néz ki. Ő is menet közben, saját hibáiból okulva tanulta meg, hogyan kell hirtelen nemzetközi üzletben gondolkozni. A fiatal tervezőknek az is gondot okoz, hogyan tudják a hirtelen jött sikert és érdeklődést hosszú távon is fenntartani, amire szintén nem igazán készít fel a jelenlegi oktatási rendszer. Pedig úgy látszik, hogy egyre népszerűbb trend, hogy hírességek és a stylistjaik kifejezetten a nagyon friss, nagyon új tervezők ruháit keresik, mert olyat szeretnének, ami még egészen biztos senkin nem köszönt vissza, új és friss. Viszont sok esetben a tervezők nem tudják kamatoztatni az ilyen típusú lehetőségeket a pályájuk elején. Sem a földrajzi hely, sem az ismertség nem számít, az viszont a legtöbb beszámolóban azonos, hogy az oktatási rendszer nem készíti fel a fiatalokat arra a gyors sikerre, amit a közösségi oldalak jelenthetnek a számukra. 

Forrás: Dazeddigital