Nem sokkal azután, hogy elindították a tiniknek szóló AwesomenessTV YouTube csatornát, amelyeken olyan sikeres websorozatok futnak, mint az IMO (In My Opinion) és a Runaways, 14 millióan iratkoztak fel rá és 800 millió megtekintést gyűjtött össze, amellyel az egyik legnagyobb tinik által látogatott fórummá vált a YouTube-on. Most úgy tűnik, hogy a csatorna DreamWorks tartalomnak is otthont ad majd, amelyért cserébe utóbbi több, mint 117 millió dollárt fizethet – írja a Fastcocreate.com.
Az AwesomenessTV megálmodója Brian Robbins 3,5 millió dollárt „kilincselt össze”, amelyből tavaly elindíthatta a csatornát. Most pedig a DreamWorks Animation jelentkezett azzal az igénnyel, hogy 33 millió dollárért megvenné azt (készpénzben). A megállapodás hamar megszületett, amelynek értelmében nagyjából további 117 millió dollár kiegészítést fizet majd a DreamWorks, ha bizonyos összegű nyereség áll a házhoz 2015-ig.
A tervek szerint mind a DreamWorks, mind az Awesomeness tartalmai megtalálhatóak lesznek a csatornán, amely utóbbi részéről egy fejlesztési platformként fog szolgálni az új tartalmak számára, valamint marketing és publicitási eszközként a DreamWorks csapatának.
Az alku, amelynek közvetítésében a United Talent Agency segédkezett – amely az AwesomenessTV gondozását is végezte – jelzi Hollywood növekvő érdeklődését a masszív online közönségek iránt, amelyeket a TV és a filmek felé is el lehet mozdítani. Tavaly a Time Warner 25 millió dollárt fektetett a Maker Studiosba, egy következő generációs stúdióba, amely YouTube sztárokat mutat be. Robbins maga a Nickelodeon csatornával is szerződött, hogy az AwesomenessTV websorozataiból fél órás műsorokat készítsenek.
Robbins mindenesetre arról nyilatkozott, hogy amíg a digitális hirdetési arányok nem jönnek fel, addig továbbra is a TV-, és a mozifilmekben van a nagy pénz: „Ha ma elkezdenénk felépíteni egy üzletet kizárólag YouTube hirdetési bevételekre alapozva, nem vagyok benne biztos, hogy olyan bizakodó lennék”.