A Facebook „Adományozz most” (Donate Now) gombbal teszi könnyebbé a non-profit szervezetek számára a hozzájárulások elfogadását. Tegyük hozzá, hogy ez üzleti szempontból sem utolsó: a gomb megnyomásával a Facebook bankkártya számokhoz és egyéb számlázási adatokhoz jut hozzá, amelyek segíthetik az e-kereskedelmi és játékokkal kapcsolatos kezdeményezéseiben – írja a TechCrunch.
19 non-profit szervezet fogja megjeleníteni a gombot Facebook oldala felső részén, valamint a hírfolyam posztjaik aljában. Ezek között van a DonorsChoose.org, a Boys And Girls Club Of America, a World Wildlife Fund, az UNICEF, a Red Cross és a Kiva is. Egy kis tesztelés után válik elérhetővé a funkció a non-profitok számára, akik itt regisztrálhatnak a hozzáférésért.
Az „Adományozz most” gombnak köszönhetően ahelyett, hogy elhajtanák a felhasználókat a Facebookról és a barátaiktól, ezek a szervezetek egy felugró ablakban tudják majd elfogadni a felajánlásokat, közvetlenül Facebookon. A felhasználók megválaszthatják, mennyit szeretnének adományozni és megadhatják a fizetéshez szükséges adatokat, vagy használhatják azokat, amelyek már tárolva vannak az oldalon. A felugró ablak ebben a formában felpörgetheti a konverziós arányokat és több adományhoz juttathatja a projekteket, amelyeknek erre szüksége van.
A gomb ezen kívül egyszerű módot szolgáltat az embereknek arra is, hogy az ismerőseiktől kérjenek adományokat, így elősegítve a filantróp tevékenységek terjedését. A Facebook nem számol fel semmilyen díjat a hitelkártyával történő tranzakciók során, helyette maga fizeti ki azt, így az adományok 100%-ban a non-profit szervezetekhez kerülnek.
Sajnos vannak, akik azt hiszik, minden cég ördögi és nem lehetséges, hogy bármelyik tisztességes úton lenne képes segíteni a non-profit ügyeket. A Facebooknak azonban úgy tűnik, eltökélt szándéka, hogy kezet nyújtson, még akkor is, ha nem tagadhatjuk, ez a gomb az üzleti vonatkozásokban is segíthet.
Ma már népszerűnek számít, hogy profitorientált üzletek filantróp kezdeményezéseket indítanak, amelyek hosszú távon nyereséggé formálódnak. A Facebook támogatja az Internet.org projektet, amely internetelérhetőséget juttatna a fejlődő világnak és idővel azt eredményezné, hogy még több ember regisztrálna a közösségi hálóra. Nemrég pedig a Comcast jelentett be, hogy több millió dollárral segíti az oktatási erőforrásokban utazó Khan Academy intézményét azt remélve, hogy több, alacsony jövedelemmel rendelkező családot tud megnyerni csökkentett áron elérhető széles sávú szolgáltatásának.