Összenő, mi összetartozik. 2016 két legfontosabb social media trendje, az élő közvetítés és a 360 fokos videó egyesültek: egymással: (soso) első ízben a Facebookon, aztán kis idő múlva a Twitterhez kapcsolódó Periscopon. Mindkét funkció 2017-ben lesz elérhető.
A Facebook eddig is óriási hangsúlyt fektetett az élő videókra – külön kampányt indított róluk, ezen felül pedig olyan fontos frissítéseket fejlesztett hozzájuk, mint az erősen Prismára hajazó filtercsodák. Ezen felül Zuckerberg is sokszor hangsúlyozza, hogy a cég szerint a videókban van a jövő, így erre is koncentrálnak.
A Twitter bejelentése szerint kiemelt tartalomközvetítőkkel és széles körben ismer személyekkel dolgoznak azon, hogy a felhasználók a jövőben olyan szögből ismeressenek meg kiemelt eseményeket, melyekből eddig nem láthatták azokat.
A Periscope így foglalta össze a fejlesztés lényegét:
„A 360 fokos élő videó lényege nem csak abból áll, hogy olyan helyekre juttat el, ahol eddig sose voltál, hanem összeköt emberekkel és lehetőséget biztosít arra, hogy átélj velük valami újat. Ezekkel a videókkal a közvetítők helyszínein mi is ott lehetünk, bárhol is tartózkodunk éppen. Mikor mosolyognak, mi is mosolyogni fogunk, mikor nevetnek, mi is nevetni fogunk”
A Facebook és Twitter bár nagy lépésnek könyvelik el az új funkciót, valójában a versenyben korántsem elsők, hiszen a YouTube-on egy ideje már kipróbálható a 360 fokos 4K-s streamelés.
Az új funkció valóban érdekes: ám egyelőre csak marketing szempontból lehet érdekes – Magyarországon a Penny Market és az IKEA is élt már többször is az élő közvetítés lehetőségével, utóbbinál a 360 fokos tartalmak is népszerűek. A magánembereknél egyelőre a legfontosabb dolog hiányzik: a 360 fokos kamera, melynek népszerűsége lassan növekszik, messze van még attól, hogy megszokott háztartási eszköz legyen.
Bár saját magunk is építhetünk egyet:
Forrás: Adweek