… nem, nem a hazugságokat állító politikai hirdetések ellen. Azt már többen is megmondták a vezetőségből, hogy nem érdekli őket. Az viszont érdekli őket (igaz, ez sem maguktól, hanem egy brit szervezet nyomására), hogy egyre terjednek a hamis értékelések az oldalakon.
Az Egyesült Királyságban, meg amúgy elég sok helyen már, sokan vásárolnak az oldalakon olvasható értékelések alapján. Amúgy alapvető, hogy fenntartásokkal kell kezelni ezeket, nagyon alaposan körbe kell járni, hogy tényleg a valóságot mutatja-e az adott értékelés mondjuk egy nagyon trendi új kütyünél. Sokszor a kapott terméknek köze sincs ahhoz, amit hirdettek, és az egekig magasztalták.
Ráadásul egy csomó olyan „cég” vagy csoport van, ahol ilyen hamis kommentelésre szerveznek be embereket, de aki kicsit is jártasabb az internetes marketingben, ezt tudhatja. Nem minden arany, ami fénylik. Na, ezek ellen lép fel keményebben a Facebook.
Állítólag mióta jobban figyelik a hamis értékeléseket, amik egyértelműen szabálysértőek, azóta már 180 ilyen csoportot távolítottak el a Facebookról, és 24 fiókot szüntettek meg. Mindezt összeköti gépi tanulással is, hogy valamelyest automatizálni lehessen ezeket, és ne kelljen feltétlen humán erőforrást alkalmazni, csak a már kirívó esetekkel.
Meglátjuk, ebben eredményesebbek lesznek-e, mint a hamis hírek elleni harcban, ami ellen még csak csatát sem nyertek, nem hogy háborút.
Forrás: Social Media Today