Az éttermek, hotelek és más üzletek sokat költenek arra, hogy az ügyfeleknek ingyenes Wi-Fi kapcsolatot biztosítsanak. A Facebook és a Cisco most egy új módszerrel jelentkezik, amellyel megtérülhetnek a költségek: arra kérik a felhasználókat, hogy jelentkezzenek be a helyszínen, hogy csatlakozhassanak az internetre. Azok, akik ezt megteszik, az üzlet Facebook oldalán landolnak és az anonim, összesített demográfiai információik a kereskedőnél kötnek ki – írja a TechCrunch.
A Cisco-Facebook partnerség a „Facebook Wi-Fi” projekt kiterjesztése, amely tavaly indult el 25 üzletben San Franciscóban. A teszt azt mutatta, hogy az üzletek „becsekkolási” száma megtriplázódott a rendszer használatával. Mostantól pedig bármely az USA-ban lévő üzlet élhet vele.
A kereskedők a már meglévő routert és szélessávú előfizetésüket használhatják, csak integrálniuk kell a „Cisco CMX for Facebook Wi-Fi” szoftvert, amely egy speciális landing oldalt hoz létre azok számára, akik hozzáférést szeretnének az üzleti Wi-Fi-jéhez.
Ahelyett, hogy sorban állnának a Wi-Fi jelszóért vagy rosszul ütnék azt be, a vásárlóknak egyszerűen csatlakozniuk kell az üzlet Wi-Fi hálózatához a laptopjukon vagy mobil eszközükön keresztül. Ehhez pedig be kell jelentkezniük, ami egy hírfolyam sztorit generál az ismerőseik számára, ami pedig extra üzletet hoz a kereskedőnek.
Miután a felhasználók csatlakoztak anélkül, hogy jelszót kellett volna megadniuk, az üzlet Facebook oldalán landolnak, ahol lájkolhatják azt vagy láthatják a legutóbbi marketing üzeneteket. A Facebook egyúttal ellátja a kereskedőt azoknak az összesített, korra, nemre vonatkozó és egyéb demográfiai információival, akik bejelentkeznek, de anonim módon, nevek megadása nélkül.
Tegyük fel, hogy a felhasználó nem akarja megosztani másokkal, hol van. A Facebook Wifi projekt vezetője, Eric Tseng szerint priváttá is tehetik a bejelentkezést, „ha nem akarják spamelni a barátaikat”. Ha pedig a vásárlóknak nincsen Facebook fiókjuk vagy egy kicsit is paranoiásak … és még a szemük is jó, találnak egy apró linket a landing oldal alján, ahol Facebook nélkül csatlakozhatnak.
Tseng szerint a programmal minden résztvevő nyer. A vásárlók ingyen Wi-Fi hozzáférést kapnak anélkül, hogy a jelszóval kellene babrálniuk. Az üzleteknek ez szóbeszéd marketing, a Facebooknak elköteleződés, valamint analitika, ami igazolja a Wi-Fi nyújtásának költségeit, a Cisco nevét pedig felkapják.
A Facebook még egy rakat más dolgot is nyer az egészből, köztük:
- bejelentkezéseket, amelyeket a hirdetések mellett lehet megmutatni a hírfolyamban,
- információt a helyszínekről és üzletekről, amelyeket a felhasználó meglátogatnak,
- közös terepet, amelyen a kereskedőkből hirdetőket formálhat,
- üzletek ajánlásait a Graph Search gazdagítására és a ”közeli helyszínek felfedezése” funkciójához
A közösségi bejelentkezések piaca egyébként egyre kompetitívebbé válik. A Janrain nemrég jelentkezett egy tanulmánnyal ebben a témában és az eredmények meglepőek – írja a MarketingLand.
A Facebook volt és még ma is az élen járó közösségi bejelentkezési szolgáltatás, de már nem vezet annyival, mint korábban. A Facebook 54 százalékon állt 2013 harmadik negyedévében, de most 50 százalék alá esett, 46 százalékra. Az ellenfelek táborát a Google vezeti spam-mentesként hirdetett Google+ bejelentkezési opciójával, amely a közösségi bejelentkezések 34 százalékát viszi, ezzel a második helyen állva.
Még több információért olvassátok el a Janrain bejegyzését!