Ha valami már működik magától, miért kéne érte pénzt adni? Úgy néz ki a Facebook spórol magának néhány millió dollárt a jövőben azzal, hogy többé nem fizet a nagy médiumoknak az élő közvetítésekért – állítja a Recode.

A pletykák szerint a Facebook különböző hírességeknek, médiumoknak és influencereknek tavaly nyáron nagyjából 50 millió dollárt fizetett ki azért, hogy azok a Facebook Live-ot használva hirdessék az új funkciót.

50 milliónyi szerződés a Facebook Live használatáért

Ami viszont mára beérett annyira, hogy sok felhasználó is használja és természetesnek veszi, ha valamit Facebookon élőben láthat, ahogy a márkák is felfedezték már magunknak – nézzük csak meg Magyarországon az IKEA 2016-os catalogue launch-át vagy karácsonyi bemutatóját illetve a Media Markt példáját – akkor minek hirdetni?

A Facebook Live-tartalmakat a Facebook a hagyományos módon is hirdette, jól sikerült plakátokkal és kínos videókkal:

Kampánnyal erősítik a Facebook Live-ot

Persze az, hogy az eddigi szereplőkkel a Facebook nem folytatja a tárgyalást, nem azt jelenti, hogy a Facebook Live teljes marketingjét leállítja – a hirdetések és különböző kampányok a továbbiaknak is futni fognak, csupán nem médiumokkal és hírességekkel.

A Recode több médiummal is beszélt és elmondása szerint valójában ők sem akarnak igazán az eddig diktált tempóban haladni. Hát persze.

A hírek szerint a Facebook most inkább arra akar koncentrálni, hogy a platformon hosszabb, prémium videók jelenjenek meg. Vagyis könnyen lehet, hogy hamarosan sorozatok, filmek és dokumentumfilmek érkeznek a Facebookra.

Forrás: We Are Social Media