A Facebookon jelen lévő márkák mostantól új módszerrel ismerhetik meg azt a közönséget, amelyre a hirdetéseikkel targetálnak a közösségi hálóban azért, hogy finomíthassanak stratégiáikon. Az új „Audience Insights” eszköz először az USA-beli „Ads Manager” felhasználókhoz érkezik, majd pár hónap múlva az USA-n kívüli márkák is igénybe vehetik – írja az AllFacebook.
A frissítéssel a márkák a Facebook felhasználók összegyűjtött, anonim információit kaphatják meg, többek között a következőket:
- Demográfiai adatok: kor és nem, életmód, tanulmányok, kapcsolati státusz, foglalkozás, háztartás mérete
- Oldallájkok: a top oldalak, amelyeket az emberek lájkolnak különböző kategóriákban, például női ruházat vagy sport
- Helyszín és nyelv: hol élnek az emberek és milyen nyelvet beszélnek?
- Facebook használat: a célközönséged tagjai milyen gyakran lépnek be Facebookra és milyen eszközről?
- Vásárlási tevékenység: múltbeli vásárlási viselkedés (pl. mennyit költött női ruházatra) és vásárlási módszerek (pl. boltban, online)
Ezeket az információkat pedig 3 különböző csoportra nézve lehet megtekinteni:
- A Facebookon jelenlévők (az általános Facebook közönség)
- Azok, akik kapcsolatban állnak a márka oldalaival és eseményeivel
- Az egyedi közönségekhez tartozók, melyeket a márka már létrehozott (a jelenlegi vásárlókból álló közönség)
A teljes bejelentés szövegét a Facebook for Business oldalán olvashatod el.
Hirdetők és marketingesek Faceboookon: mit szóltok a potenciális lehetőségekhez, amelyeket ez a frissítés hoz majd?