A Facebook bejelentést tett egy új, „Stories to Share” (Megosztandó sztorik) funkcióról, amely eszköz lehetővé teszi a média oldalaknak, hogy javasolt tartalmakat posztoljanak a Facebook oldalukra közvetlenül az Insights Dashboard felületéről, az admin panelből – írja a MarketingLand.
A Facebook megfogalmazásában:
„A ’Stories to share’ megkönnyíti a média oldalak számára a legvonzóbb tartalom megtalálását, amelyet talán posztolni akarnak Facebookon. Például a TIME javaslatokat láthat sztorikra, amelyeket a TIME.com oldalán publikáltak, de még nem osztottak meg a Facebook rajongóikkal.”
A Facebook azt mondja, hogy a funkciót média oldalak és kiadók tesztelik, valamint jelenleg nem elérhető minden oldal számára.
Ugyanebben a nyilatkozatban a Facebook arról is beszámolt, hogy 29 médiummal dolgozott együtt hét napon át, hogy meghatározzák, a posztok számának növelése a Facebook oldalukon hatással volt-e a hivatkozási forgalmukra.
A belső „kísérlet” során kiderült, hogy azok a média oldalak, amelyek gyakrabban posztoltak, a hivatkozási forgalmukban több, mint 80 százalékos növekedést észleltek:
„Abban a hétben a média oldalak átlagosan 57 százalékkal növelték az oldalukra posztolt cikkek számát. Ez 89 százalékos emelkedést eredményezett az átlagos kimenő (a domainjükre vezető) kattintásokban.”
Emellett a Facebook azt is elárulta, hogy a posztolás gyakoriságának növelése 10 százalékkal több lájkot hozott és 49 százalékos emelkedést az oldalak nettó rajongói számában.
Ami a hivatkozási forgalomra gyakorolt hatás adatait illeti: a TIME.com 208 százalékos növekedést tapasztalt a Facebookról származó hivatkozási forgalmában a tavalyi évben, a Buzzfeed 855 százalékosat, a Bleacher Report pedig 1080 százalékos emelkedést.