A LinkedIn előretörésével – mostanában a platform már kedvez a kisebb cégeknek és egyéni vállalkozóknak is, de mostanában újultak meg az oldalak is rajta – a Facebook ismét észrevette, hogy vannak más social media platformok a világon, amik elvehetik a pénzét, ezt pedig a kék óriási nem igazán díjazza – Hello Snapchat itt, itt és itt…
A Facebook pedig meg is tette első lépését a LinkedIn ellen. Néhány napja elkezdte egy tesztcsoportban tesztelni az új, Jobs elnevezésű tabot, melyen a cégek szabad pizíciójukat hirdethetik meg. A tabon nem csak információkat szerezhetünk a meghirdetett pozíciókról, de jelentkezhetünk is rájuk, egy kérdőív kitöltésével, aminek meglévő részeit a Facebook még ki is tölti nekünk adatlapunk segítségével. A jelentkezéseket a cégek Facebook-üzenetként kapják meg.
Ez eddig egyszerű és nagyszerű, bár a LinkedInnek egyelőre nincs mitől tartani.
Ám jöjjön a csavar! A Facebook ezeket az álláshirdetéseket hirdethetővé is teszi, hogy egy kis anyagi támogatással a megcélzott közönség hírfolyamában megjelenjenek az állásajánlatok. Pont mint a LinkedInnél. Csupán a Facebook sokkal nagyobb közönséggel dolgozik (A LinkedIn 467 millió felhasználóval bír, a Facebook a legutóbbi kimutatások szerint 1,79 milliárddal) – vagyis sokkal jobban megérheti rajta keresztül meghirdetni egy pozíciót.
Persze a LinkedInnel ettől függetlenül még nem kell megijednie – a munkaerőkeresők itt jobban átlátják, hogy milyen felhasználó milyen professzionális háttérrel rendelkezik és vicaversa – arról nem is beszélve, hogy a LinkedIn már jóideje úgy épült be a köztudatba, mint a munkakereső Facebook, amit nehéz lenne elfelejtetni a Facebooknak.
Igaz, közben itt van a Facebook Workplace is, mellyel ki tudja még mit akar kezdeni a Facebook – lehetőség bőven van benne, a social media óriás ezt pedig sose fél kihasználni, akár a legszemtelenebb módon sem – Hello Prisma!
Forrás: Social Media Today