Az eredetileg 2015-ben elindított Instant Articles célja az volt, hogy a kiadók vonzóbb, gyorsabban betölthető módon jeleníthessék meg cikkeiket a Facebookon, ezzel is segítve az olvasók alkalmazáson belüli elköteleződését. 

Az azóta eltelt években a Meta arra is törekedett, hogy több hivatkozási linket és előfizetési eszközt adjon hozzá a folyamatos erőfeszítéseinek részeként, hogy jobban elterjedjen a kiadók körében, és segítse őket abban, hogy a Facebookot a fő webhelyeik kiegészítő platformjaként használják. Eddig.

Amint arról az Axios beszámolt, a Meta megszünteti az Instant Articles támogatását, és inkább jobban igazodik azon felhasználói preferenciákhoz, amelyek egyre inkább a videót tekintik a legvonzóbb tartalomformátumnak.

A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg a közelmúltban megjegyezte, hogy a Facebookon eltöltött idő 50 százalékát a video megtekintése teszi ki, míg a Reels a leggyorsabban növekvő tartalomformátum mind a Facebookon, mind az Instagramon. 

Forrás: Social Media Today