Az Instagram Stories, a Messenger Day és a Facebook Stories után a Facebook véglegesen átülteti a Snapchet ötletét fő platformjába, saját párnájával elfojtva a sárga szelleme növekedését vagy azon törekedését, hogy erőteljes terjeszkedésbe kezdjen az USA-n kívül.
A Facebook legújabb frissítésében globálisan elérhetővé válik a Facebook Stories, a Direct és a Facebook Camera – utóbbi az első kettő szolgáltatást látja el képpel.
Bár a Facebook Stories Magyarországon egy ideje már elérhető, jelenleg már az egész világon bebetonozta magát a hírfolyam tetejére. A Facebook Direct pedig egyszerűen a Facebookon belüli üzenetcserét segíti – ám nem a Messenger módjára. A Directtel ugyanis csak a Facebook Camerát használva tudunk automatikusan eltűnő kontentet gyártani.
A Direct mellett a Facebook Stories is a Facebook Camerát használja – ha csak nem már elmentett, korábban készült képpel dolgozunk – ami azt jelenti, hogy a Facebook egyszerűen ráerőlteti felhasználóira új funkcióját, melyet eddig Írországban és Brazíliában teszteltek, most pedig elérkezett az idő, hogy világuralomra törjön.
De mit is tud a Facebook Camera?
Nagyjából azt, mint a Snapchat kamerája. A bal felső sarokból elérhető funkcióval képkészíés közben vagy után a képekre rajzolhatunk, írhatunk, de már megérkeztek a „maszkok” – Snapchat-nyelven: „lencsék” – és a más képeffektek is.
Az itt elkészült képekeket feltölthetjük a Facebook Stories-ba, ahol 24 órán belül eltűnnek, elküldhetjük önmegsemmisítő üzenetként a Directen keresztül (bár egyszer még megnézhetjük őket az első megtekintés után), illetve feltölthetjük őket hírfolyamunkba is. Pont mindent úgy, mint a Snapchatenél.
Furcsa mód a Facebook Camera még nincs összekötve a Messengerrel, pedig már ott is működik a másik Snapchat-klón, a Messenger Day. A maszkok megjelenése nagy hiányossága az Instagram Stories-nak is, holott ott kezdődött a Facebook inspirálódása.
Nem a pénz az elsődleges cél
A Snapchattel ellentétben Facebook eddig egy dologba nem vágott bele új funkciót tekintve, ami tőle igazán meglepő: pénzt keresni velük. Míg a Snapchaten már találkozhatunk hirdetésekkel a történetek közben, a Facebook egyelőre még nem ad el hirdetési felülelet a Facebook Stories-ban.
A Facebook Camera viszont már nem úszta meg a monetalizálást – hamarosan olyan filmek filterei tűnnek majd fel a lehetőségek között, mint a Gru 3 vagy Wonder Woman – az itt születő képek pedig persze majd megjelenhetnek a Stories-ban, Directben és az üzenőfalakon is. Ezen felül a Facebook már bejelentette, hogy két művész is dolgozik különleges lencséken. Pardon, maszkokon.
A taktika minden bizonnyal be fog jönni. A Snapchatet az Instagram Stories-nak már sikerült lelassítani:
Ezen felül az Instagram a hirdetők körében is népszerűbb:
És nincs is annyira lemaradva a tinik körében az USA-ban a Snapchattől:
Persze közben a Snapchatnek is vannak próbálkozásai:
GBB: A Snapchat mesterséges intelligenciát vet be hirdetéseinél
Ám fontos megérteni, hogy itt valójában nem is a gyors jövedelemszerzés számít. A Facebook a Snapchat koppintásával egyszerűen azt akarja elérni, hogy a Sanpchat funkcióit előbb mutassa be azokon a piacokon, ahol még nincs elterjedve erőteljesen a Snapchat, mint a sárga szellem, ezzel megakadályozva azt abban, hogy az USA-n kívül is komolyabb piacra tegyen szert.
Ez pedig minden bizonnyal sikerülni is fog.
Forrás: Mashable