A Facebook azzal kapcsolatban publikált adatokat, hogy mit lát, még mielőtt két felhasználó úgy dönt, „kapcsolatban” lesz a státuszuk – írja a Mashable.
Abban a három hónapban (vagy nagyjából 100 napban), mielőtt egy pár nyilvánosságra hozza a kapcsolatát Facebookon, a közösségi háló a kettejük között megosztott idővonal posztok számának növekedését látja. Sőt, az egymás oldalára posztolás (1,67 poszt) a 12. napon csúcsosodik, még a kapcsolat megkezdése előtt, és onnantól, hogy megadják a „kapcsolatban” státuszt hivatalosan is („0.nap”), a posztok száma tipikusan csökkenni kezd.
A Facebook csak olyan párokat vizsgált, akik megjelölték az évfordulójuk dátumát – és nem csak megváltoztatták a kapcsolati státuszukat – 2010. április 11. és 2013. október 21. között, valamint, akik 100 napig előtte „egyedülállók voltak” és „kapcsolatban” maradtak az adott dátumot követően 100 napon át. Az eredmények egy hat részes sorozat keretén belül születtek meg, amely a szeretet, szerelem témakörét járja körbe.
„Feltehetőleg a párok úgy döntenek, hogy több időt töltenek együtt, az udvarlás megáll, az online interakciókat pedig felváltják a fizikai világbeli történések” – mondta a cég hivatalos blogján.
A kevesebb interakció nem egy rossz dolog, valamint a bejegyzések kedvesebbé és pozitívabbá is válnak, miután megváltoztatják a kapcsolati státuszukat. Ennek meghatározásához a Facebook megfigyelte a pozitív érzelmeket kifejező szavakat – mint „szeretet/szerelem”, „kedves” és „boldog” – összehasonlítva a negatívakkal („utálat”, „fájdalom” és „rossz”). A következő grafikon rajzolódott ki:
A Twitter is publikált adatokat arról, mely országok és USA-beli régiók tweetelnek a legtöbbet a szeretetről/szerelemről. A legtöbbször Izraelben mondják, hogy „Szeretlek”, majd Svédországban, Norvégiában, Spanyolországban és Magyarországon. Az USA-ban a New Yorkban, Michiganben és Nevadában élők használják leggyakrabban ezt a három szót az oldalon, míg a legkevésbé szentimentális államok között van Montana, Idaho, Nebraska és New Hampshire.