A Facebook reagált a The New York Times újságírójának korábbi vádjaira és állítja, minden rágalmazás hamis és korlátozott mennyiségű bizonyítékra épít – írja az InsideFacebook.

Az újságíró azt tapasztalta, hogy kisebb mértékű az elköteleződés a személyes posztok iránt, ami szerinte annak eredménye, hogy a közösségi óriás elnyomja az eredeti tartalmakat annak érdekében, hogy több bevételhez jusson a promotált posztokból.

A Facebook szerint az író által tapasztaltak és az egyébként tavaly ősszel néhány cég és híresség által megfogalmazott hasonló vádak nem reprezentatívak az egész platformra nézve, miután a hírfolyam célja éppen az, hogy a felhasználó számára mindig a legrelevánsabb sztorik váljanak láthatóvá, amelyek maximalizálják a kötődést és az érdeklődést.

Nytimes_hq

A cég rávilágított arra is, hogy amikor elindították a követési (korábban feliratkozási) lehetőséget, nagyon népszerű volt, de idővel egyre kevesebb felhasználó érdeklődött a követett profil iránt, így a hírfolyamban is egyre kevesebb poszt jelent meg az illetőtől.

Az mindenképp igaz, hogy egyre intenzívebb a verseny a hírfolyamban, hiszen a felhasználók egyre több emberrel, oldallal, csoporttal, alkalmazással kerülnek kapcsolatba, amelyek több posztot és aktivitást generálnak. Ebben a háborúban pedig sok felhasználó és üzlet dönt úgy, hajlandó fizetni azért, hogy posztjait minél többen lássák.