Mivel mostanában már minden a Tiktokról szól, főleg a fiatalok számára, így az ember azt hihetné, hogy a Facebook teljesen elveszett ezen korosztály számára. A data.ai új adatai szerint viszont nem biztos:

″Az Egyesült Államokban az első számú közösségi alkalmazás a Z generáció havi aktív használatában valójában a Facebook, a TikTok  pedig csak a negyedik ugyanitt.”

Amint a fenti második listán is látható, az Instagramot, a TikTokot, a Snapchatet, a BeRealt és a Reddit valójában nagyobb valószínűséggel használja a Z generáció,  mint az Egyesült Államok teljes lakossága, de a fiatalok még mindig bejelentkeznek a Facebookba, a Messengerbe és az Instagramba, összességében gyakrabban, mint az előző helyekre.

Itt van néhány fontos eltérés a tekintetben, hogy pontosan mit csinálnak a fiatalok az egyes alkalmazásokban, amiről a data.ai legújabb használati jelentése is kitér:

A Pew Research Center szerint a  Z  generáció az egyetlen generáció, amelynél saját bevallása szerint csökkent a közösségi média használata az elmúlt években. Különbség van azonban abban, hogy szerintünk mennyit használjuk a közösségi médiát, illetve a tényleges használati szokásaink között. A data.ai adatai azt mutatják, hogy a Z generációs felhasználók öt nagy piacon jobban elköteleződnek a közösségi oldalakon, mint bármely más korcsoport. A Z generációból Dél-Koreában 12 százalékkal többen használják a közösségi alkalmazásokat, mint a millenniálok, ugyanez az Egyesült Államokban 19 százalék, Németországban pedig 30 százalék.  

A Pew Research által itt hivatkozott jelentés azt mutatja, hogy a 18-29 éves felhasználók saját maguk számoltak be arról, hogy kevesebbet használnak közösségi média alkalmazásokat, míg az összes többi demográfiai csoport megnövelte a közösségi alkalmazásokban eltöltött idejét.

A data.ai betekintései azonban a tényleges használaton alapulnak, regisztrált felhasználói adatokon keresztül, amelyek a felhasználók valós használati mintáit mutatják e demográfiai csoportok mindegyikében – és arra utalnak, hogy a fiatalabb felhasználók valóban sokkal aktívabbak a közösségi alkalmazásokban, mint mások és ez árnyalja azt az elképzelést, hogy a fiatalok teljesen elfordulnak a társadalomtól.

Forrás: Social Media Today