2017. július 14-30. között rendezik meg a 17. FINA Világbajnokságot, mely jó okkal szolgálhat arra, hogy különböző posztokat gyártsunk róla. Ám lassan a testtel! Az eseményről való kommunikációval kapcsolatban szigorú szabályokat hoztak.
Lényegében a FINA-val kapcsolatban csak az eseményt támogató szponzorok kommunikálhatnak. Nézzük mit nem szabad tenni, amennyiben nem vagyunk szponzorai az eseménynek .
Használhatom-e a FINA logóját, színeit, emblémáját, szlogenjét és kabalaját?
Amennyiben nem vagyunk hivatalos szponzorok, a kérdésben felsorolt hivatalos védjegyek használata szigorúan tilos. Vagyis nem készíthetünk posztot egy saját termékről és szolgáltatásról úgy, hogy rajta van a FINA logója.
Használhatom-e a FINA elnevezést?
Az esemény hivatalos elnevezését, vagyis a 17. FINA Világbajnokságot csak külön engedéllyel szabad használni. Bár kimondottan a FINA-ra ez nem vonatkozik, inkább ezt is kerüljük. Vagyis nem készíthetünk olyan posztokat, ahol az eseményt megemlítjük.
Sorsolhatok-e jegyeket?
Ha nem vagyunk szponzorok, nem sorsolhatunk jegyeket és belépőket. A jegyek felajánlása a FINA engedélyéhez kötött. Viszont lehet rá engedélyt kérni Kárpáti Gábor marketing igazgatótól a gabor.karpati@fina-budapest2017.com címen!
Szerepeltethetek-e sportolókat a posztokban?
Nem. Ha posztolunk a sportolókról nem szabad azt sugallni, hogy a brandünk az esemény szponzora lenne. Emellett ne felejtsük el, hogy lehet, hogy a sportolónak vagy csapatnak külön támogatója is van, akik szintén nem örülnének, hogy egy általuk szponzorált emberrel próbálunk lájkokat gyűjteni vagy engagementet növelni. Szóval inkább ne emlegessük a sportolókat és csapatokat, akik a FINA során versenyeznek.
Rendezhetek-e eseményt, rendezvényt a FINA kapcsán?
Ez itt egy újabb nem. Bár a hivatalos elvi állásfoglalás a közvetítésekre és kivetítésekre – és így a live streamingre is – vonatkozik, biztosabb nem eseményt szervezni semmilyen módon sem a FINA köré.
Mi történik, ha szabályt sértek?
A FINA és a Szervező Bizottság folyamatosan monitorozza a szabályok betartását, és ha megállapítja, hogy azokat valaki megsértette, azonnal szükséges lépéseket tesz a tevékenység megszüntetése (poszt törlése) és a szankcionálás (akár pénzbüntetés!) illetően.
A cikk megírásához nyújtott segítséget köszönjük Dr. Keszey Gábort, a Dr. Hatházi Vera ügyvédi iroda munkatársának!
Legutóbb az influencer-tartalmak szponzorációs szabályairól írtunk:
Celebek és vloggerek – Mikor kell jelezni a szponzorált tartalmat?
Előtte pedig az adatbekérés, nyereményjátékok és hírlevelek témakörét jártunk körbe:
A nagy Be Social útmutató – Adatbekérés, nyereményjáték és hírlevelek