A Flipboard egy új funkcióval jelentkezett, amely lehetővé teszi, hogy bárki egyesítse a termék- és a szerkesztői tartalmakat egyetlen magazinban. A cél segíteni az olvasókat, hogy könnyebben tudjanak „felfedezni, gyűjteni és vásárolni” olyan termékeket, amelyeket relevánsnak találhatnak az életükben. A funkció mától elérhető a Flipboard iOS és Android alkalmazásában – írja a The Next Web.
Korábban a magazinokat létrehozók csak válogathattak a szerkesztői tartalmak között, de a Flipboard akart egy új módszert a termékspecifikus listák kialakítására, hogy a felhasználók ne csak olvassanak, de vásároljanak is a publikációkból. A 2.0-ás kiadás indulásának hajnalán, amely bevezette a cég „csináld magad” modelljét, a felhasználók 4.5 millió darab magazint hoztak létre – ezek adott témához kötődnek és előfordulhat, hogy releváns termékek kapcsolhatóak hozzájuk a magazinban, olyanok, amelyeket az olvasók érdekesnek találnak.
A felhasználók hozzáadhatnak termékeket a magazinokhoz a Flipboard vásárlási kategóriáján vagy bármely kereskedelmi weboldalon keresztül, az alkalmazáson vagy a böngésző könyvjelzőjén keresztül.
Amikor eléd kerül egy lista a weben és használod a Flipboard „flip.it” gombját, arra kérnek meg, hogy gépeld be az árat és a képet, amelyet meg akarsz jeleníteni. Ennek az az oka, hogy a nem-partner oldalakon bonyolult lehet a Flipboard számára a metaadatok olvasása és így az ár megfejtése – ezért ad manuális kontrollt a felhasználóknak.
Kezdetben a magazin készítői nem határozhatják meg ezeknek a listáknak az elhelyezkedését a publikációban. Amikor hozzáadódnak ahhoz a Flipboard alkalmazásán vagy könyvjelzőjén keresztül, úgy rendeződnek, hogy a legutóbbi jelenjen meg elsőként. Ugyanakkor a szolgáltatás web alapú szerkesztő eszköze segíthet a magazint létrehozóknak, amennyiben később változtatnának az elhelyezésen.
Kezdőrúgásként a Flipboard néhány hírességgel és top kereskedelemi márkával lépett egyezségre, köztük van Cynthina Rowley divattervező, Sara Evans énekesnő, Daniel Boulud séf, Alyssa Milano színésznő, a Banana Republic, a Birchbox, az eBay, a FAb és a ModCloth. Korábbi partnerei közül a Levi’s és az Etsy szintén résztvevői a projektnek.
A cég CEO-ja, Mike McCue a következőket nyilatkozta:
„Azzal, hogy partnerséget kötünk olyan kereskedelmi márkákkal, melyek értik a tartalomválogatás és prezentáció értékét, képesek vagyunk néhány elképesztő új tartalommal kiegészíteni a vásárlást az olvasóink számára, akik ezeket böngészhetik, megvehetik és megoszthatják. A felhasználói felmérések azt mutatják, hogy az emberek vásárolni akarnak a Flipboardon és a magazin gondozási lehetőségének indulása óta az egyik leggyakoribb kérés arra vonatkozott, hogy lehessen termékeket adni egy magazinhoz.”
Amikor belefutsz ezekbe a terméklistákba, vagy elvisznek egy szépen kivitelezett felületre a Flipboardon vagy közvetlenül a kereskedő oldalára – ez attól függ, a kereskedő partner-e a szolgáltatásnak.
A kereskedők és a közönség is láthatja, ki „flippelt újra” egy bizonyos terméket, ezzel lehet visszakövetni, ki volt az első személy, aki hozzáadta azt a Flipboardhoz.
McCue azt mondja, jelenleg nincsenek partnerségi díjak, amikor egy olvasó megvesz egy terméket a Flipboardról, de a csapatával már foglalkoznak ennek lehetőségével is.
A Flipboard már több, mint 90 millió felhasználóval rendelkezik (a legutóbbi szeptemberi beszámolóhoz képest ez 5 millióval több) és ehhez minden nap 250 ezer új csatlakozik .