A Fox News lerántotta a leplet lélegzetelállító új szerkesztőségéről, amelyben óriási Windows-alapú érintőképernyők és Twitter fal is helyet kapott, és ahol azt remélik, hogy kapcsolódni tudnak a nézők azon generációihoz, akik okostelefonokat és applikációkat használnak – írja a The Verge.

Az alábbi videóban a Fox News hírbemondója, Shepard Smith kalauzolja végig a nézőket a csatorna legújabb termén, ahol 55-inch méretű érintőképernyőkkel ellátott munkaállomások működnek. A háttérben az újságírók különböző oldalakon és alkalmazásokon böngésznek keresztül, feltehetőleg információt gyűjtve a következő riporthoz. „A nevük BAT” – mondja Smith, ami angolul annyit tesz: „Big area touchsreens”, tehát nagy területű érintőképernyők.

Smith ezután demonstrálja, hogyan működik a hatalmas, 38 láb hosszú videófal egy olyan eszköz segítségével, amelyet „még soha nem használtak a televíziózásban”. Ez egy távirányító, amellyel Smith képes átrendezni a felbukkanó képek sorrendjét, ám láthatóan nincs mögötte komoly újságírói szándék: „Például, foghatom ezt a hölgyet, aki egy hurrikán zónából evakuál, és átmozgathatom ide” – mondja.

A Fox szerint az új szerkesztőség úgy lett megtervezve, hogy megszólítsák azokat a nézőket, akik „nem-lineárisak” – azokat, akik egész nap a telefonjukon és a számítógépükön pörgetik végig a híreket. „Ahogyan te is, mi is több platformról kapjuk meg a híreinket”, mondja Smith, „és ez az a hely, ahol a nézők figyelhetik, miként válogatjuk ki azokat”. Úgy is fogalmazhatunk, hogy a Fox új szerkesztősége egy olyan gépezet lesz, ahol a Twitteren terjedő információkat fogják ellenőrizni.

Természetesen, annak ellenére, hogy a Fox ragaszkodik a gondolathoz, miszerint az új szerkesztőséggel egy eddig nem ismert módot szolgáltatnak a hírek gyűjtéséhez és prezentálásához, a Fox nem az első, amely Twittert vagy más közösségi csatornát használ, hogy irányítsa és kitöltse a szüntelen hírciklust – és semmiképp sem az első, amely abszurd trükkökkel próbál előnyhöz jutni a versenyben. Smith azt mondja, hogy a csapata „heteket” töltött tréningen az új szoftver kiismerése céljából – de még várnunk kell, hogy megláthassuk, a Foxnak sikerült-e a helyes algoritmusra lefordítania a „tisztességes és kiegyensúlyozott” tájékoztatás alapelveit.