A „piacvezető” kifejezést sokféleképpen lehet meghatározni – a cég mérete, az eladás, a profit, a tőzsdei érték és sok egyéb alapján. Egy másik fontos jellemző lehet a „márkafelismerés” mértéke, és épp ezt vizsgálta a Marketing Land 2014-es marketing technológia kérdőíve.

A kérdőívben cégek listái szerepeltek és a kérdések arra vonatkoztak, mely márkákat ismerik fel a résztvevők a különböző kategóriákban.

Itt egy grafikon, amely megmutatja, hogy a nyolc kategória mindegyikében kik lettek a győztesek:

overall-brands

A Google volt az abszolút nyertes, hiszen az ő termékeit ismerték fel a legtöbben három kategóriában is:

  • Vállalati szintű analitikai szoftver: Google Analytics
  • Fizetett média: Google/Duplakattintásos keresés
  • Helyszín-alapú marketing: Google Places

A Moz és a HubSpot lett a legismertebb a SEO és marketing automatizálási szoftver kategóriákban, míg a MailChimp hozta el az első helyet az email marketing szoftver cégek között. Ebben a kategóriában a második lett a Constant Contact és a Salesforce.com/Exact Target a harmadik.

A közösségi média menedzsment vállalkozások között a Hootsuite az éllovas, 50%-kal több márkafelismerést mutatott fel a többi márkánál. A Salesforce.com/Buddy Media, valamint a Google/Wildfire sokkal lemaradva szerezte meg itt a második, illetve harmadik helyet.

A közösségi média infrastruktúra kategóriában nem volt abszolút győztes, ugyanis a résztvevők több, mint 50%-a mondta a listán szereplők cégekre, hogy „a fentiek egyike sem” ismerős neki.

Több, mint 600 Marketing Land olvasó válaszolt a kérdőívre, amely 2013. november 20. és december 20. között volt elérhető. Az eredményeket nyilvánossá tették és ezen a linken ingyenesen letölthetők.