Múlt hónapban a Google bejelentette „Estimated Total Conversions” (Összes becsült konverzió) programját. A célja betekintést adni az eszközön keresztüli és az offline konverziók alakulásába azzal, hogy követi a bejelentkezett Chrome felhasználók tevékenységeit és az adatokat kivetíti a tágabb Google felhasználói népességre – írja a Marketing Land.

A konverziókövetés offline komponense elvileg nem indult volna 2014-ig. Ám a Digiday beszámolója szerint a Google jelenleg éppen azzal kísérletezik, hogy leköveti az offline bolti látogatásokat okostelefon lokalizáció használatával, ezt pedig igyekszik felhasználni a mobil hirdetések láthatóságát illetően.

Screen-Shot-2013-11-11-at-7.04.15-AM-600x517

A legtöbben nem olvassák el figyelmesen az Android telepítési értesítéseit, egyszerűen csak elfogadnak mindet, hogy telepíthessék az alkalmazást és elkezdhessék használni. Amit általában a Google szolgáltatások, mint a Maps vagy a Now meg is tesz. iOS-en valamivel láthatóbbak az arra történő figyelmeztetések, hogy egy-egy alkalmazás esetenként felhasználhatja a tartózkodásod helyét (fenti képek).

Az erre vonatkozó beállítások az iOS alkalmazásban a „Settings” (Beállítások), „Privacy” (Biztonság) és „Location” (Helyszín) szekcióban érhetőek el (így juthatsz a fenti képernyőhöz). Az iPhone felhasználók le is tilthatják a tartós helymeghatározást az általános adatvédelmi beállítások alatt:

Screen-Shot-2013-11-11-at-8.08.53-AM-600x443

Hasonló „globális” helybeállítási kontroll elérhető az Android eszközökön is a beállítások alatt, ahol a helytörténet és a lokalizációs beszámolók kikapcsolhatóak vagy letilthatóak.

A fogyasztók többsége valószínűleg nincsen tisztában ezekkel a beállítási opciókkal és a pontos funkcióikkal.

Ezért osszátok meg a cikket, hogy még többen tanulhassanak belőle! 🙂