A Google bejelentette „AdSense Direct” nevű új eszközét azok számára, akik közvetlenül szeretnének hirdetni és nem elég nagyok ahhoz, hogy a „DoubleClick for Publishers” szolgáltatás komplexitásaival foglalkozzanak – írja a TechCrunch.

Ez rögtön konkurenciát is jelent az iSocket, a BuySellAds és más szolgáltatások számára, amelyek könnyebbé teszik a „kisebb halak” életét és közvetlen hirdetési opciót ajánlanak. Ez az első alkalom, hogy a Google feléjük is nyit.

Az AdSense Direct, amely jelenleg csak az USA-ban elérhető, arról szól, hogy egyedi hirdetőkkel is lehet üzletelni függetlenül attól, hogy a hirdetést megjelenítő (ún. „publisher”) ott van az AdWords-ben vagy sem. Utóbbiak egyszerűen csak megadhatják a potenciális hirdetőknek az AdSense Direct oldalukhoz a linket és a hirdetést megjelenítőknek csak annyi a dolga, hogy feltöltik a kreatívot és fizetnek a hirdetésért.

A Google 15%-ot tesz el minden AdSense Direct tranzakcióból és minden a Google Wallet szolgáltatáson keresztül zajlik.

A hirdetők egyszerűen megvásárolhatják a „teret” egy napra vagy egy hosszabb időszakra, habár a kampányok nem tarthatnak tovább 90 napnál.