Mit gondol a Google az Apple új iPhone készülékeiről? A legutóbbi Moto X reklám szerint, nem sokat – írja a Mashable.

A Droga5 ügynökség által készített TV reklám folytatja a már bevált kreatív koncepciót, melyben az egymással versenyző telefonokat lusta hipszterekként festi le. Ebben az új hirdetésben egy nő érkezik haza a plázából néhány színes matricával, hajpánttal és trendi szemüveggel, majd megpróbálja hipszterünket [azaz saját telefonját] meggyőzni azok viseléséről.

„Ez tényleg megváltoztatja majd a dolgaidat!” – mondja ironikusan a srác a tükörbe nézve. A nő viszont nem olyan biztos benne.

Az üzenet lényege: az új színek nem feltétlenül jelentenek valós változást.

Bár a reklámban nem említik szó szerint az iPhone 5C és 5S okostelefonokat, egyértelmű utalás érzékelhető az új készülékekre. Brian Wallace, a Motorola globális márkamarketinggel foglalkozó részlegének alelnöke azonban azt mondja, hogy a reklám, és maga a Moto X kampány sem az Apple ellen irányul.

„Manapság divatos A cégnek piszkálnia B céget, de úgy gondoljuk, hogy az innováció elmaradt ebben a kategóriában” – magyarázza.

Kiemelte továbbá, hogy a Moto X testreszabhatósága egy kulcsfontosságú értékesítési pont. Illetve, ahogyan az a reklámban is elhangzik, a készülékeiket „az USA-ban tervezik, kivitelezik és szerelik össze”, míg az Apple pusztán annyit állít, hogy a telefonjait „az Apple tervezi Kaliforniában”.

„Azt hiszem, az emberek értik a különbséget valami megtervezése és összeszerelése között” – teszi hozzá Wallace.

Egy Reuters beszámoló szerint a Motorola 100 ezer darab Moto X telefont gyárt egy hét alatt, azaz közel 5 milliót szállítanak ki évente – ez nagyjából 3,4 százaléka az iPhone készülékeknek, amelyeket az Apple eladottként könyvelhet el.

Wallace ezekre a számításokra nem reagált, de kommentálta a Moto X állítólag 500 milliós hirdetési büdzséjéről szóló híreszteléseket.

„Ez valószínűleg túlzás. Jelenleg nem vagyunk abban a helyzetben, hogy túlköltekezzünk a versenytársainkon, de ’túlgondolhatjuk’ őket” – mondta.

Mit gondoltok a legújabb Moto X reklámról? Szerintetek közvetlenül az Apple ellen irányul?