A Google hamarosan felhasználói adataival segíti jobban átlátni a hirdetések hatását.
A Google egy blogposztjában jelentette be, hogy nagy erőkkel dolgozik új mérőszámok szerzésének lehetőségén, melyek segítségével a hirdetők jobban levonhatják a következtetés a cross-screen (több képernyőn párhzamosan folyó) hirdetésekről és a valóban értékes vásárlókról.
Jelenleg a YouTube-nézettség 50 százaléka érkezik mobiltelefonról, ami szükségessé teszi, hogy a Google új lehetőségeket fejlessze ki a hirdetések hatásának mérésére.
„Ahogy a nézettség lassan átemelődik a YouTube-ra, egyszerűbbé teszük, hogy a rajta futó hirdetések relevánsabbak és hasznosabbak legyenek” – mondja a YouTube product managere, Diya Jolly – „Az aktivitással kapcsolatos információk a felhasználó Google-fiókjához kapcsolódnak (például demográfiai adatok és korábbi keresések) és ezek hatással lehetnek a hirdetésekre, amiket a felhasználók látnak.”
Vagyis a rólunk megfigyelt, felhőben tárolt adatokat fogja felhasználni a YouTube, hogy a hirdetők kontetjei relevánsabbak legyenek. Hogy ez visszaélés az adatokkal? Lehet. Hogy valójában nem is muszáj ezeket az adatokat megosztanunk és engedni hogy mérjék, így ha engedjük, nem lehet egy szavunk sem? Bizony.
Főleg, hogy a Google egy ideje dolgozik azon is, hogy a felhasználóknak is könnyebb és nagyobb beleszólásuk legyen abba, hogy ilyen adatokat mérjenek róluk és a hirdetéseket is lehet perszonalizálni, azon alapulva, hogy mi érdekes számunka és mi nem.
Forrás: Adweek