Azt már mindenki tudja, hogy a netezésünkkel folyamatosan adatot szolgáltatunk a techcégeknek, amik alapján ők megpróbálják azokat a lehető legjobban (már maguk számára) felhasználni. Magyarán nincs nekünk ingyen a Gmail sem. A Securityorg.com csapata ezeket gyűjtötte össze, míg az AtlasVPN összegezte a főbb tanulságokat.

Mint az a táblázatból azonnal látszik, az összegyűjtött adatok mennyiségét illetően a Google végzett a dobogó tetején a felhasználónként 39 mutatóval. A cég olyanokat gyűjt, mint a név, telefonszám, fizetési adatok, a Google-szolgáltatásokon belüli vásárlások, e-mail címek, küldött és fogadott e-mailek, tárolt filmek, fotók, fényképek, dokumentumok, táblázatok adatai, valamint a YouTube-on elküldött kommentek. Ezen felül rögzíti a keresési kulcsszavakat, a videómegtekintéseket, valamint a tartalmakkal és hirdetésekkel kapcsolatos interakciókat.

Hasonlóakat gyűjt a a Twitter is, de ők 15-tel kevesebbet szednek össze. Az Amazon 23-as mutatóval rendelkezik, míg meglepő módon a Facebook csak 14-et, bár utóbbiak a legérzékenyebbek közé tartoznak. Az Apple pontszáma 12 lett.

Forrás: HWSW