A Google egy ideje már kiemelt figyelmet fordít a félrevezető hirdetésekkel dolgozó weblapokra: a Chrome böngészőben már a 64-es verzió óta működik egy olyan rendszer, ami automatikusan tiltja az olyan megoldásokat, amik a felhasználókat megtévesztve érik el, hogy külső oldalakra vezető hivatkozásokra kattintsanak.
Ide sorolandók például a felugró ablakok, vagy azok a bannerek, amiknél az X nem bezárja az ablakot, hanem átnavigál egy másik címre, vagy az olyan fals hibaüzenetek, amiket leokézva feltűnik valami olyasmi, amire amúgy biztos nem kattintottunk volna.
A fejlesztők egy friss blogbejegyzésben írnak arról, hogy ez a megoldás még messze nem elég hatékony, így a decemberben érkező 71-es verziószámú Chrome böngészőben már jóval agresszívabb megoldással veszik fel a harcot a félrevezető hirdetésekkel: minden egyes hirdetést blokkolni fognak az ilyen technikákat alkalmazó oldalakon, nem csak azokat, amik direkt megtévesztik a felhasználókat
A megoldás persze nem egyoldalú, hiszen a weboldalak üzemeltetői az Abusive Experiences Report eszköztárban figyelmeztetést kapnak a Google-től, ha félrevezető hirdetés szerepel az oldalukon, és mindenkinek jár 30 napnyi türelmi idő, hogy eltávolítsa a Google által jelölt, megkérdőjelezhető tartalmakat.
Forrás: Google