A Google lefizette az Adblock Plust, a Chrome és Firefox legnépszerűbb böngésző kiegészítőjét, hogy nézzen a másik irányba, amikor a webes hirdetésekről van szó. A Horizont nevű német híroldal szerint a Google és más meg nem nevezett cégek azért fizetnek, hogy felkerüljenek egy úgynevezett „fehér listára”, amely nem engedi, hogy a pop-up hirdetéseik, bannereik és egyéb reklámjaik blokkolva legyenek az ingyenes szolgáltató által – írja a The Verge.

A Horizont azt írta a beszámolójában, hogy egyelőre nem tisztázott, a Google ezért mennyit fizetett az Eyeo-nak, az Adblock Plus mögött álló cégnek és azt sem tudni, mely más szervezetek járnak el ugyanígy. Sem az Eyeo, sem a Google nem reagált még az ügyben.

adblock_plus_large_verge_medium_landscape

Az Adblock Plus GYIK oldalán az Eyeo megjegyzi, hogy „fehérlistázást” ajánl „Acceptable Ads”, azaz „Elfogadható hirdetések” kezdeményezése keretében, amellyel kisebb weboldalak ingyenesen élhetnek. Ezen a legalább 2011 óta működő fehér listán láthatónak kell maradni úgynevezett diszkrét hirdetéseknek egészen addig, amíg azok nem zavaróak.

Az Eyeo emellett azt is kijelentette, jó oka van rá, hogy másoktól pénzt kérjen a különleges bánásmódért. „Ennek a listának a kezelése jelentős erőfeszítésbe kerül a mi oldalunkról és ezt a feladatot nem vehetik át teljesen önkéntesek”, olvasható a Gyakori kérdések oldalán. „Ezért fizet nekünk néhány nagyobb cég, amelynek hirdetései nem tolakodóak.”