A Google AdWords ügyfelek most már jobban meg tudják célozni a mobil eszköz tulajdonosokat a Google Maps applikáció frissítésének köszönhetően, amely Androidon, iPhone-on és iPaden elérhető, jelentette be a Google. Ez a hír nem sokkal a Google Maps legutóbbi fejlesztése után érkezik, beleértve az új felhasználói felületet, az integrált forgalmi jelentéseket, a Zagat véleményeket, valamint az üzletek értékeléseinek megjelenítésében történő változásokat – írja a TechCrunch.
A frissített Google Maps alkalmazásban a hirdetők a keresést követően tudják megcélozni a Maps felhasználókat. Így működik: miután a felhasználó teljesített egy kulcsszavas keresést a natív applikációban, egy mező jelenik meg a képernyő alján, amely tartalmaz egy címet, szöveget és linket a releváns üzlet eléréséhez. A mező érintésével pedig még több információhoz juthatnak hozzá.
A Google által mutatott példában egy felhasználó „kertészeti üzletre” keres, alább pedig a környékén megtalálható egyik kertészeti kellékeket forgalmazó üzlet hirdetése jelenik meg.
A hirdetés érintésével a Maps felhasználók megtekinthetik az üzlet címét, telefonszámát, fotóit, a róla írt véleményeket és még sok mást – épp úgy, ahogyan egy hagyományos üzleti lista mutatná. Ugyanakkor a lista elemeit egy kis lila „ad”, azaz „Hirdetés” feliratú ikon előzi meg jelezve, hogy ez valójában egy fizetett reklám. Az ikon a térképen maga is lila, szemben a sztenderd pirossal.
Néhány tevékenység, amelyet a felhasználó folytathat, ingyenes, így elmentheti az üzlet információit későbbre, megoszthatja az üzletek listáját egy ismerőssel vagy például navigációba kezdhet. Sok másért pedig fizetni kell. Ugyanígy azok a hirdetők, akik használni szeretnék a „get location details” (helyszín részletei), a „get directions” (iránymutatás), a „click-to-call” (hívás egy klikkel) lehetőségeket, valamint a hirdetés címére való kattintás opcióját szeretnék lehetővé tenni, fizetniük kell, mondja a Google.
A kezdéshez a Google azt javasolja a hirdetőknek, hogy keresési kampányaikhoz adjanak hozzá helyszíni kiterjesztéseket vagy hozzanak létre egy hirdetést az AdWords Express használatával. A reklámokat továbbá mobil eszközökre is konfigurálni kell, valamint a Google kereső partnereire az AdWords beállításainál.
Ezeken kívül a Google Maps iOS-en és Androidon is frissült a kezelőfelület, amelyen az üzletek listázása tekinthető meg a képernyő alján látható mezőben. A felhasználók átnézhetik ezeket egyesével is vagy csak megérinthetik a „list”, azaz lista ikont a keresőmező mellett a képernyő tetején, hogy előhívják a közeli eredmények teljes listáját. A Google lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy az „első klikk” státuszért fizethessenek és így pörgessék fel egy üzlet forgalmát vagy elérhessék azokat, akik valamilyen konkrét dologra keresnek rá (pl. sushit ennének és nem csak egy éttermet szeretnének találni).
A Google először az idei I/O fejlesztői konferencián mutatta meg a Google Maps frissülő verziójának előzetesét, amikor az AdWords helyszínek kiterjesztéseit is bejelentették, melyek következtében a hirdetések a keresőmező alatt és a weben megjelenő térképen egyaránt láthatóak.
A Google hirdetők már régóta használják a Google térképeit, de a felhasználó felület idei átalakításai most megváltoztatják a hirdetések megjelenésének módját és azt, milyen opciókért fizethetnek és melyeket követhetik a hirdetők.
A Google további részleteket árul el a változásokról itt.