A Google-nél nem újdonság, hogy harcban állnak a hirdetni vágyók egy bizonyos csoportjával. Azokkal, akik megtévesztő, vagy kártékony dolgokat akarnak jól megtolni a cég rendszerén keresztül. Akkora a háború, hogy csak tavaly például 2.7 milliárd ilyen hirdetést töröltek, e mellé csaknem egymillió hirdetői fiókot fel is függesztettek.
Szóval van rutinjuk benne, de még így is elég nagy kihívás elé állította őket a koronavírus-járvány. Ugyanis milliószámra jelentek meg olyan hirdetések, amik például túlárazott termékeket kínáltak, netalán még rossz minőségű is volt, amit el akartak adni, és akár olyan is előfordult, hogy nem akarták teljesíteni a megrendelést. Aki internetezik, azoknak ezt nem is kell nagyon magyarázni, biztos, hogy belefutottak például maszk vagy fertőtlenítő hirdetésbe.
Az elmúlt pár hónapban csak a koronavírussal kapcsolatos hirdetések tízmillióit törölték amellett, hogy 1.2 millió hirdetői fiókot szüntettek meg. Ezek a hirdetések amúgy 21 millió oldalon futottak világszerte.
Egyébként itt is igaz, ahogy az informatikában mindenhol, hogy folyamatosan pásztázzák, milyen trükkökkel akarják a rendszert kihasználni, és azonnal beépítik a védekezésükbe. Persze ez egy végtelen harc, de legalább résen vannak.
Forrás: Cnet