A Google bejelentette, hogy a Gmail felhasználóknak küldött képeket a saját szerverein fogja tárolni és nem a küldő szervereiről kerülnek majd betöltésre. A frissítés már elérhető minden asztali Gmail felhasználónak és az újévben érkezik a Gmail mobil alkalmazásaiba is – írja a MarketingLand.

A cég megerősítette, hogy a változás nem fogja befolyásolni a levelek megnyitásának mérését sőt, javíthat azon, mivel a kereskedőknek nem kell várniuk arra, hogy a felhasználó megnyissa az emailt és a képek betöltődjenek.

További információkat nem adtak ki arról, miként fognak a képek adatokat visszajuttatni a küldőnek, miközben a Google szerverén tárolódnak, de a kérdésre, „A küldő ’megnyitottnak’ látja majd az emailt, amikor a felhasználó olvassa azt?”, a válasz az volt, hogy „Igen!”.

gmail-logo-240px

Legalább két nagy email szolgáltató is erre a következtetésre jutott a blogján: az Aweber azt írta, hogy „a beszámolók szerint több feliratkozó nyithatja meg majd az emailjeidet” és a Mailchimp azt, hogy „Ha a Gmail automatikusan fogja megjeleníteni a képeket, a korábban láthatatlan megnyitások hirtelen láthatóvá kell, hogy váljanak.”

A változás azonban azt is jelenti, hogy a kereskedők kevesebb információt fognak kapni a Gmail felhasználókról. A Google megerősítette, hogy a Gmail üzenetek biztonságának megőrzése érdekében a hirdetők nem fognak hozzájutni például az illető IP címéhez, a böngészőmotorhoz, illetve azon adatokhoz, amelyekből kiderül, hogy mobilon nyitották-e meg az emailt és, hogy milyen mobil eszközön.

Miközben nagyot nőtt a mobilról történő emailezés mértéke idén, mindez rossz hír a márkáknak és az email útján kereskedőknek és hirdetőknek. (Nyilvánvalóan az, hogy egy márkának mennyi Gmail felhasználója van feliratkozói között, meghatározza majd, mennyire negatív lesz számára a Google lépésének hatása.)