Egy online világban, amelyet a hirdetőkön alapuló bevétel utáni hajsza szükségessége dominál, a Google-t a tudatos marketing, míg a Facebookot inkább az affinitás marketingje jellemzi – írja a VentureBeat.

A Forrester új felmérése szerint azonban a Google fogja mindkét harcot megnyerni.

A Google már az AdWords termékével is jól illusztrálja a tudatos marketing lényegét, hiszen a szándék voltaképp egy keresés során válik láthatóvá a legjobban. Ha egy új TV készüléket keresel, begépeled, hogy síkképernyős TV, majd a Google a kérésednek megfelelően jelenít meg hirdetéseket. Az affinitás már más kérdés: ha kedveled a Samsungot, talán elfogult vagy és mindenképp Samsung TV-t akarsz vásárolni.

screen-shot-2013-04-15-at-12-50-12-pm

A Forrester szerint az adatbázis affinitása, amelyet a Facebook és mások is építenek, a marketing szent grálja, de a reklámokat illetően, meglepő módon, a Facebook nem fog nyerni.

„Habár a Facebook elsőszülötti joga, hogy megnyerje az affinitás adatbázis pénzzé váltásának versenyét – hiszen gyakorlatilag övé a „lájkolás” védjegye -, végül a Google lesz az, amely elsőként ér a célvonalhoz” – mondta Nate Elliot, a Forrester elemzője.

Hogyan ér majd a célvonalhoz a Google?

Elliot szerint három dologra van szükséged ahhoz, hogy az affinitás adatokból szent grált készíts. Először is szükséges rengeteg, különböző forrásokból származó ilyen típusú adat, arra való képesség, hogy ezeket intenzív analízissel értelmezni tudd és a különféle márkák hirdetési egységei a piacokról, hogy pénzzé változtasd az adatokat és azok jelentését. Elliot úgy gondolja, hogy a Google mindhárom kritériumban képes legyőzni a Facebookot.

affinity-comparison

Még az affinitás adatokat illetően is, ami az az adattípus, amelyet a Facebook 83 milliárd lájkjának kellene tudnia szállítani, jobban, mint bármely más közösségi hálónak vagy keresőcégnek.

Elliot azt írja, hogy a Google „csal”, mivel nem csak a saját oldalairól és szolgáltatásaiból származó adatokhoz van hozzáférése, hanem a keresési indexéből is, amely „tartalmazza szinte az összes értékelést, amit valaha online posztoltak, milliárdnyi blog poszt tartalmát és szinte mindent, ami valaha is megjelent Twitteren.”

Továbbá a Forrester beszámoló szerint a Google abban is jobban teljesít, ahogyan jelentést tulajdonít az adatoknak – tehát ügyesebb a nagy adathalmazok kezelésében, analizálásában. Emellett több tapasztalata van a hirdetők elérésében és a többszörös hirdetésegységek használatában is.

large_6714960287

Az affinitás adatbázis felépítése segít a hirdetőknek, hiszen jobban tudják megcélozni a potenciális vásárlókat és így kevesebb pénzt veszítenek. Tehát jobban érthetővé válik számukra, ki a látogató vagy felhasználó valójában és mit csinál ténylegesen.