A Google továbbra is egy kifejezetten népszerű választás, ami a közösségi belépéseket illeti. 2013 negyedik negyedévében e tekintetben a legjobb eredményeket hozta 2010 óta, derült ki a Janrain legutóbbi beszámolójából – írja a MarketingLand.

A Google az összes közösségi belépés 35%-át vitte el a negyedévben, a legmagasabb ponton pedig 38%-ot ért el. A legnépszerűbb opció egyelőre továbbra is a Facebook a maga 45%-val.

Janrain-Social-Login-Preferences-Q4-2013

A Janrain szerint a Google előretörése annak is köszönhető, hogy a cég a Google+-szal igyekszik összeolvasztani többi szolgáltatását:

„A Google+ folyamatos megjelenésével és a cég nyomásával, hogy egyetlen Google identitás alatt egyesítse minden egyes szolgáltatását (Gmail, Google+, YouTube, Android, stb.), nem vagyunk meglepve, hogy a fogyasztók nagyobb affinitással kezelik Google identitásaikat, a közösségi belépések nyomdokain haladva.”

Ám míg egyre többször használják a Google-t más weboldalakon történő bejelentkezéshez, a cég növekedése nem a Facebook kárára történik, sőt. A Janrain szerint a Facebook maga is emelkedést tapasztalhatott a negyedik negyedévben és így volt, hogy a közösségi belépések több, mint 45%-át tudhatta magáénak. Helyette a Yahoo és a Twitter tapasztalt egy nagyjából egy százalékos visszaesést.

Janrain-Social-Login-Trends-Q4-2013

A kereskedelmi oldalakon a Facebook 2013-ban növekedést láthatott mint belépési opció, míg a Google lefelé araszolt. A zenei oldalakon azonban épp fordítva történt: a Google belépések megszaporodtak, míg a Facebook lemaradt.

Ez azonban mindig is így volt: az, hogy melyik közösségi belépési opciót választják a felhasználók, mindig nagyban függ attól, milyen típusú a weboldal, ahova be akarnak jelentkezni és milyen összetételű a közönsége. További grafikonokat a Janrain blogposztjában találhatsz, többek között üzletági lebontásban is.