A Common Sense Media tinédzserek és a pubertás előtt álló, de már nem kifejezetten meséket néző gyerekek közösségi média használatára volt kíváncsi. A kutatás egészen pontosan a “teens” és a “tweens” korosztályt célozta meg, utóbbiak közé azokat a gyerekeket sorolják, akik még nem nevezhetőek tinédzsereknek, de már gyereknek sem. Sokszor már középiskolások, önállóan használják az internetet, de még nem léptek be a pubertás korba. 

Az derült ki, hogy a tinikor előtt álló korosztály átlagosan 4 óra 44 percet, míg a tinédzserek 7 óra 22 percet töltenek a képernyő előtt, ebbe nem számít bele az, amikor a házi feladatukat csinálják vagy tanulnak. A kutatás készítői kíváncsiak voltak a szociális háttérre is, ami alapján az derült ki, hogy az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező családokból érkező fiatalok napi átlag két órával több képernyőidőről számolnak be, mint azok a gyerekek, ahol a családi jövedelem magasabb. 

Az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező gyerekek közül kevesebben használják a számítógépeket a házifeladathoz, többségük a telefonját veszi elő, a magasabb jövedelemmel rendelkező családoknál ez pont fordítva van, ugyanakkor előfordulhat, hogy a különbség pontosan abból fakad, hogy az alacsonyabb jövedelmű családok egészen egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy számítógépet és telefont is vegyenek a gyereknek. 

A pubertás előtt álló gyerekek 53 százalékának TV és videónézés teszi ki a képernyőidejét, és nagyon sokat játszanak is. A tinédzsereknél valamivel alacsonyabb az arány, a képernyő előtt töltött idő 39 százalékát teszik ki a videós tartalmak, még mindig sok a játék, de jelentős a közösségi oldalak böngészésével, videochateléssel és netezgetéssel töltött idő is. 

A fiataloknál a Youtube az első számú videós platform, 53 százalékuk nézi ezt, a Netflix 27 százalékkal a második, a többi szolgáltató pedig még a 10 százalékot sem éri el. 

A 2015-ös eredményekhez képest is drasztikusan változott, hogy milyen idős gyerekek hány százalékának van okostelefonja. A 2019-es adatok szerint már a 8 évesek 19 százalékának, 11 éves korra minden második gyereknek, 12 éves korra pedig a gyerekek 69 százalékának van telefonja. 2019-ben a 18 évesek 91 százalékának van okoskészüléke, míg ez az arány 2015-ben csak 77 százalék volt. 

A fenti kutatás nem magyar, de készült már hasonló itthon is a Be Social jóváltából, ami a magyar tinik internetes életéről készült. Itt lehet erről bővebben olvasni.