A Beano Brain kutatási tanácsadó cég 30 ezer gyerek és tinédzser részvételével, egy éven át tartó közvélemény-kutatásban megkérdezte az alfa-generációt (a 2010-ben vagy azt követően születetteket), hogy éppen miről csevegnek, mire vágynak és mit viselnek. Az eredményül kapott lista erősen lejt a játék- és közösségimédia-márkák felé.
A tizenévesek körében a TikTok egyértelműen tarol, de emellett kiderült, hogy a YouTube a legmenőbb márka lett a megkérdezett fiúk és lányok körében. A Netflix és a McDonald’s szerezte meg a második, illetve a harmadik helyet. Az Amazon, a Disney és az Apple jött ezek után, a nyolcadik, kilencedik és tizedik helyen a Minecraft, a Nike, a Nintendo és a Roblox végzett.
A válaszokban nemek közötti különbségeket is feljegyeztek, a közösségi márkák, például a TikTok szilárdan áll a lányok top 10-ében, a Nintendo, PlayStation és Xbox játékmárkák pedig a fiúk top 10-ében végeztek.
Noha jelenleg nem nagy vásárlóerejük van, 2025-re az alfa-generáció 2 milliárd embert jelent majd világszerte . Az iPad debütálásának évében született Z generáció első csoportjával ők lesznek a fogyasztók első generációja, akik egy holisztikusan digitális világba születtek.
A Beano Brain kutatásai során számos trendet figyelt meg a feltörekvő fogyasztói szegmenssel kapcsolatban. A fiatalok az alap másnapi kézbesítés mellett a bolygó védelmét is szeretnék látni.
Az olyan márkák, mint a YouTube és a Netflix azért értek el magas pontszámot, mert elfogadják az alkotói közösségeiket, és hallgatnak rájuk, segítve őket a függetlenség kiépítésében. Nagyra értékelték azokat a hirdetőket is, akik segítettek a gyerekeknek beilleszkedni, miközben lehetővé tették számukra, hogy kifejezzék magukat.
Beano Brain vezetője, Helenor Gilmour szerint a YouTube egy nyerő képlet, amit a fiatalok barátságosabbnak és biztonságosabbnak tekintenek, mint más platformokat.
„Ha a gyerekek meg akarnak tanulni, hogyan kell csinálni valamit, akkor a YouTube-hoz fordulnak – ahhoz a szakértőhöz, akit ismernek és akiben megbíznak –, és ez az, ami lehetővé teszi, hogy a platform szilárdan állja a TikTok támadását.”
Azt, hogy a magyar tinik mit csinálnak a neten, a Be Social kutatásából kiderül.
Forrás: ADWeek