Az angol és amerikai gyerekek többsége youtuber szeretne lenni – derült ki a Harris Poll kutatásából, amit a LEGO megbízásából készítettek. A felmérésben 8-12 év közötti gyerekektől kérdezték meg, mivel szeretnének foglalkozni, ha felnőnek. A háromezer gyerek öt foglalkozás közül választhatott, és arra voltak kíváncsiak, hogy a világ különböző tájain űrhajós, élsportoló, tanár, vlogger vagy zenész karrierről álmodnak inkább a gyerekek. A válaszokból kiderült, hogy az űrhajós már abszolút nem álomszakma.

Annak ellenére, hogy a megkérdezett gyerekek 86 százaléka azt mondta, hogy  érdekli az űrkutatás, és 90 százalékuk tanult volna a témáról, az angol és amerikai gyerekek mindössze 11 százaléka mondta azt, hogy űrhajós szeretne lenni, ha felnő. Érdekes megnézni, hogy ezzel szemben a kínai gyerekek körében az űrhajózás lett a legnépszerűbb, 56 százalékuk mondta azt, hogy szívesen lennének asztronauták. 

Az angol és amerikai fiatalok többsége youtuber vagy vlogger szeretne lenni, ezt követi a tanár, a sportoló, a zenész, az űrhajós a legkevésbé vágyott szakma lett – derült ki a kutatásból, amit a cég a Holdraszállás 50. évfordulójára készített. 

De vajon mennyire számít álommelónak a youtuberkedés? Tényleg könnyű, gyors karriert és biztos megélhetést jelent?  Magyarországon a Be Social készített év elején egy felmérést arról, hogy mit szeretnek csinálni a fiatalok a közösségi média térben, és mennyire vágynak arra, hogy youtuberek, véleményformálók legyenek. Nagyjából tízezer 14-18 év közötti fiatal  töltötte ki a kérdőívet, és minden negyedik azt mondta, hogy szeretne influenszer lenni. 

Hogy ebben a kérdésben mi a szülők felelőssége, mennyire elfogadható szakma ez, milyen készségeket lehet elsajátítani, amiket később a munkaerőpiacon is kamatoztathat, arról Forgács Mariann mesélt a Petőfi TV Én vagyok itt című adásában. A teljes interjú ezen linken érhető el, 13:40-től.