A Facebook legutóbbi frissítéseivel sok mindent vett át a Twittertől, ami sokakat boldoggá is tett: szponzorált posztok, hashtagek és „trending” szekció! Mind egy lehetőség arra, hogy még több embernek mutathasd meg a tartalmadat – írja a Fastcompany.com.

3016732-poster-facebookhashtags

Azonban tényleg hatékonyak-e ezek a funkciók abban, hogy még több tekintetet vonzzanak be? Különösen a hashtagek esetén az az általános feltételezés, hogy az emberek még több releváns tartalom felfedezése érdekében kattintanak. Az EdgeRank Checker Facebook analitikával foglalkozó cég új tanulmánya szerint azonban valójában nem ez a helyzet.

3016732-inline-facebookviralreach

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a hashtaggel ellátott Facebook posztok kisebb eséllyel lesznek „virálisak”, mint azok, amelyeknél nem használnak ilyet. Ezen kívül ezek kevésbé voltak hatékonyak a rajongók elköteleződésének kiváltásában és alacsonyabb organikus elérést is mutattak, mint a hashtag-mentes társaik.

Az EdgeRank Checker tanulmánya a Twitter hashtageket is vizsgálta, amelyekről ellenben azt derítette ki, hogy a hashtaget tartalmazó tweeteket durván kétszer akkora valószínűséggel osztják meg újra, mint azokat, amelyeknél nem bukkan fel az ismert kettős kereszt szimbólum.

3016732-inline-twitterrts

A teljes EdgeRank Checker tanulmányt itt olvashatjátok el.