Izgalmas jövőről ír a New York Times, aki szerint a klasszikus reklámok és a termékelhelyezés helyett a jövő a személyre szabott termékelhelyezésekben rejlik. 

A személyre szabott reklámok nem számítanak túl nagy újdonságnak, eddig is elég volt egyszer megnézni egy papucsot az interneten, hogy aztán hetekig papucsok jöjjenek szembe az emberrel minden létező bannerhelyen. 

A streaming szolgáltatók elterjedésével viszont egy egészen új típusú reklámozási módszerre nyílik lehetőség. A saját gyártású sorozatokban és filmekben a termékelhelyezéses reklámok személyreszabottan jelenhetnének meg. Képzeljük el, hogy a főhős egy nagy reklámtábla mellett beszélget az egyik szereplővel, és az egyik felhasználó a reklámtáblán kóla, a másik ásványvíz, a harmadik whisky vagy egyenesen egy sportszermárkának a hirdetését látja. Aki reggel nézi a sorozatot az egy másik jelenetben narancslevet lát, aki később az pedig ásványvizet. 

Utólagosan, digitálisan elhelyezett Pepsi reklám az El Dragón című sorozatban

A Mirriad nevű cég virtuális termékelhelyezésekkel foglalkozik, és szerintük akár egy éven belül elindulhat ez a fajta személyre szabott hirdetési mód. Valószínűleg a streaming szolgáltatók fogják először alkalmazni, ahol minden egyes távirányítómozdulatot árgusan figyelnek az adatelemzők, és egy csomó olyan információra rájönnek, ami lehetővé teszi a személyre szabott hirdetések elterjedését. Az új módszer azért is izgalmas, mert a hagyományos reklámokat egyre nehezebben viselik a felhasználók, ezért kellett már egy új módszer, hogy a reklámok üzenete eljusson hozzájuk.  A szakemberek szerint ha a reklám beleillik a kontextusba, akkor nem lesz idegesítő az emberek számára, ahogyan a termékelhelyezés sem az, ha okosan és profin csinálják, nem pedig szájbarágósan. 

A Netflix Bandersnatch című interaktív sorozatában a nézők választhattak kukoricapelyhet, amiért egyik cég sem fizetett

A Hulu például már megpróbált reklámokat tenni a szolgáltatásába, ha valaki egy pillanatra megállítja a műsort, akkor reklám indul el. Olyan próbálkozás is volt, hogy aki darálja a sorozatot, annak három részenként lejátszik egy reklámot. Ez nem aratott olyan nagy sikert. A Walmart streaming szolgáltatója a Vudu pedig olyan hirdetésekkel támad, ahol a reklámozott termékkel egy távirányítós gombnyomással meg is lehet venni. A Rokunál pedig rá lehet kattintani a reklámozott termékekre, és akkor emailt küldenek a termék vagy szolgáltatás részleteivel.