A közösségi oldalak üzemeltetőinek és a nagy techcégeknek ideje foglalkozni a hamis értékelésekkel, amik egy kisebb vállalkozás végét is jelenthetik- hívja fel a figyelmet az ausztrál kormány. 

Bruce Billson ombudsman szerint a Google-on, a Facebookon és más online platformokon közzétett hamis vélemények károkat okozhatnak a kisvállalkozásoknak és “ mentális egészségi terhelést” a tulajdonosaik számára. Ezért arra kérik a technológiai platformokat, hogy könnyítsék meg a hamis vélemények eltávolítását. 

Olyan negatív vélemények ellen szeretnének hatékonyabb fellépést, amelyek nem valós vásárlói élményeken alapulnak. Jelenleg a vállalkozások csak minimális segítséget kapnak, ha trollok vagy a versenytársak hagynak negatív értékeléseket közösségi oldalakon, vagy a Google-ön.  Tavaly a Victoria megyei bíróság 170 000 dollár kártérítés megfizetésére kötelezett egy nőt, aki több negatív véleményt írt a Google-on egy fogorvosról, mert így akart bosszút állni. Egyre több vállalkozás indít rágalmazási pereket a Google ellen, hogy így próbáljon hozzájutni a negatív kritikai írójának adataihoz. Mikor egy kisvállalkozás tulajdonosának a személye hozzátartozik az üzlet identitásához, akkor az alaptalan negaítv kommentek kihathatnak a tulajdonos mentális egészségére is. 

Az Ausztrál Verseny- és Fogyasztóvédelmi Bizottság által kiadott 2019-es digitális platformokról szóló jelentésben azt javasolták, hogy a kormány dolgozzon ki egy külső vitarendezési rendszert a technológiai cégekkel, például a Google-lal és a Facebookkal kapcsolatos problémákra. A kormány elfogadta az ajánlást, és azt ígérte, 2020-ban már tesztelik a rendszert, ez azonban a mai napig nem kezdődött el.  

Forrás: The Guardian