A nyomtatott katalógusok uralma a marketingben már jó ideje kezd hanyatlani, de a hirdetők még mindig próbálnak alternatív megoldásokat találni, hogy kihasználják a benne rejlő potenciált. A hétfői bejelentés alapján maga a Facebook fogja kielégíteni ezt az igényt egy teljesen új hirdetési formátummal.

Releváns adat ehhez kapcsolódóan, hogy az USA-ban 2007 óta mintegy a felére csökkent a kiküldött nyomtatott katalógusok száma, ennek ellenére viszont még mindig jelentős kiadásokat produkál ez az eszköz a kiadást és a disztribúciót tekintve. A Facebook most ebből a szeletből akar részesülni ezzel az új lehetőséggel.

De mi lesz az új hirdetési formátum?

Az új hirdetési formátum az úgynevezett „életstílus sablonok”. A formátum sajátossága abban áll, hogy a hirdetés designban úgy fog kinézni, mint egy nyomtatott katalógus, viszont a felhasználók közvetlenül a hirdetésre kattintva tudják megvásárolni a terméket.

Ezek a sablonok majd a Facebook hírfolyamban lesznek láthatóak a legtöbb hirdetéshez hasonlóan, és ha rájuk klikkelünk, akkor több információhoz juthatunk a képen látható különböző bemutatott termékekről. Ha pedig valami megtetszik, akkor a „Vásárolj most” gombra kattintva a Facebook a hirdető weboldalára irányít.

Tehát az új hirdetési forma érezhetően katalógus jelleget ölt, hiszen a Facebook részéről az is a cél, hogy a nyomtatott katalógusban rejlő marketing lehetőségeket átültesse a digitális világba, pontosabban a mobilokra. Ez az új opció tovább bővíti a Facebook-hirdetések vásárlási erejét, amin keresztül közvetlenül is el lehet majd érni a hirdető üzletét.

Az új életstílus sablonok gyűjteménye tehát egységesíti a hagyományos nyomtatott katalógusok előnyeit a modern digitális trendekkel, hogy egy izgalmas lehetőséget teremtsenek a hirdetők számára a mobilokon is, amivel a felhasználók még több terméket tudnak majd felfedezni és megvásárolni.

A héten a Facebook mellett az Instagram is új lehetőségeket vezetett be a hirdetők számára, amiről itt számoltunk be:

Még több lehetőség a hirdetők számára az Instagram Stories-ban

A Facebook az áruházak látogatásának targetálására vonatkozó hirdetéseiről korábban itt írtunk:

Tesztüzemben az áruházak látogatóinak targetálása Facebookon

Forrás: Social Media Today