A „newsjacking” nagyszerű lehetőség arra, hogy remek tartalmak szülessenek, miközben a márkák jelentős növekedést tudnak elérni a forgalom és a közösségi média elkötelezettség tekintetében. Mindazonáltal kockázatos a dolog – írja a SimplyZesty.
A „newsjacking” lényege, hogy az éppen népszerű eseményekre, hírekre való reflektálással növeled a márka iránti elköteleződést. Mondani azonban könnyebb, mint csinálni, ám érdemes belevágni, ugyanis a tematikus tartalmakhoz való alkalmazkodás marketinges aranybánya lehet, ha a márkádhoz illő módon élsz a lehetőséggel.
#Royalbabyjacking
Az utóbb idők legnagyobb dobásai a brit királyi sarj érkezése okán történtek, amikor a világ összes közösségi média csapata is készenlétben állt a nagy bejelentésre várva. A #Royalbabyjacking keretében mindent elárasztottak az ezzel kapcsolatos bejegyzések. A Twitter szerint a baba megszületését követően másodpercenként 421 tweet került ki az éterbe. Lássunk néhány márkát, amelyek gyorsan cselekedtek és hasznot húztak a friss hírekből!
Pampers
A Pampers egy promotált tweetet használt, hogy felhívja a figyelmet új videójára, mely az „Every Baby is a Little Prince or Princess”, azaz „Minden baba egy kis herceg vagy hercegnő” címet kapta:
Oreo
Kevesek meglepetésére az Oreo az elsők között tweetelt az esemény kapcsán. A képen egy párnácska látható egy cumisüveggel és egy Oreo keksszel. Mondhatnánk, hogy előjöhettek volna valami kreatívabbal is, lévén kilenc hónapjuk volt a felkészülésre, de ismerjük el, hogy a nagyszerűsége az egyszerűségben rejlik – és az egyik olyan húzás, amelyik nem ragaszkodott görcsösen egy nemsemleges megközelítéshez.
Johnson & Johnsons
Egy igen okos borítókép a J&J – től, amellyel elképzelték a királyi baba fürdetését, feltéve az i-re a pontot egy buborék koronával és egy gratuláló üzenettel.
És, hogy hozzunk egy negatív példát is…
Charmin
Maradjunk annyiban, hogy van, aki olcsón akarta megúszni az egészet… de tényleg komolyan gondolták, hogy egy képen szerepeltetik a királyi címert és egy bilit?