Úgy néz ki, hogy a Snapchat a kiterjesztett valósággal akar visszavágni az őt szép lassan, de nagyon biztosan ostromló Instagramnak.
A jelek szerint a sárga szellem saját gyártású szemüvege, a Lenses által próbálja kihasználni az AR-t. A Lensesen már korábban is elérhetőek voltak olyan filterek, amikkel nem szelfijeinket lehetett feldobni, hanem a külvilágot kicsit elvarázsolni – a funkcióhoz mellesleg esélyes, hogy jövőbeli hirdetési formák is kapcsolódhatnak. Ezekről itt olvashatsz:
Ám nemrég érkeztek új lencsék is, melyek már nemzetközi tesztelés alatt állnak. Ezek is képesek interakcióba lépni a való világban elhelyezkedő tárgyakkal, tudják azokat azonosítani és effekteket is tudnak rá alkalmazni.
Az új lencséket a pletykák szerint a Snap hamarosan a márkák számára is elérhetővé teszi – az egyik jelentkező rá pedig nem kisebb cég, mint a Pepsi.
Be fog válni?
Az ötlet remek, ám vannak benne buktatók. Egyrészt ha az új funckió csak a Lensesen lesz elérhető, a Snapchat ismételten csak az amerikai piaccal foglalkozik, ezzel további időt hagyva a Facebook tulajdonában lévő Instagramnak arra, hogy bekebelezze a világ más területeit. Másrészt az ötlet nem annyira bonyolult ahhoz, hogy a kék óriás esetleg ne inspirálódjon…
Vagyis nem biztos, hogy ez lesz a legjobb fegyver az Instagram Stories ellen, mely már nem csak beérte a sárga szellemet az aktív felhasználók számát tekintve, de lassítja is az app növekedését. Erről itt olvashattok:
Forrás: We Are Social Media