A rövid formátumú videók központi szerepet kaptak a technológiai és közösségimédia-cégek hirdetőknek tartott éves prezentációin. A NewFronts néven ismert New York-i bemutatókra alig egy héttel azután került sor, hogy Joe Biden amerikai elnök aláírta azt a törvényjavaslatot, amely egy évet ad a ByteDance kínai technológiai vállalatnak a TikTok eladására, különben nemzetbiztonsági aggályok miatt betiltják az alkalmazást.

A bizonytalanságot kihasználják az olyan cégek, mint például a Snap vagy a Meta, és megpróbálják kiaknázni azt, hogy elvegyenek reklámokat a riválisuktól.

A TikTok az eseményen amúgy új sport- és szórakoztatóipari partnerségeket jelentett be, beleértve azt a megállapodást, amelyet az NBCUniversallal kötött a párizsi olimpiával kapcsolatban, hogy a műsorszolgáltató a TikTokon is közvetít.

Erre jött a Snap, ami ugye a Snapchat fotóüzenetküldő alkalmazás tulajdonosa, és azt mondta, hogy ők is együttműködnek az NBCUniversallal, ahol népszerű influencereket küldenek majd az olimpiára, hogy tartalmakat gyártsanak. Ezenkívül a rendezvényszervező Live Nation legjobb koncertjeiből készült klipek is helyet kapnak majd ott.

A Facebook és az Instagram tulajdonosa, a Meta, hogy hogy nem a Reelsre összpontosított, amely jelenleg a felhasználók Instagramon eltöltött idejének felét teszi ki.

„A Reels már most is profitál a TikTok-tilalomból, és a Meta biztosítani akarja, hogy minden potenciálisan a TikTokot elhagyni kényszerülő felhasználót megszerezzen és ezzel bevételt vonzzon magához” – mondta Jasmine  Enberg, az Emarketer vezető elemzője.

És hát a Google is közölte, hogy a YouTube Shorts nevű saját, rövid formátumú videó funkcióját a telefonok mellett egyre gyakrabban nézik a tévé képernyőjén is, ezzel is boostolva kicsit a saját platformjukat.

A TikTok jövőjével kapcsolatos bizonytalanság ellenére amúgy a hirdetők azt mondják, hogy a közeljövőre kívánnak koncentrálni, és sokan addig folytatják a reklámozást a kínai platformon, amíg ez lehetséges.

Forrás: Reuters