Bár a Facebook rendelkezik a legtöbb felhasználóval, és az Instagram vezet a népszerűségben, egyik platform sem tudja felvenni a versenyt a TikTokkal, amely kétségtelenül a közösségi média leggyakrabban használt platformja.

Az OnlyAccounts.io által bemutatott adatok szerint a közösségi média felhasználói havonta csaknem 34 órát töltenek a TikTokon, ami bő tíz órával több, mint tavaly.

Az emberek kétszer több időt töltenek a TikTokon, mint a Facebookon vagy az Instagramon

A közösségi média óriásai továbbra is küzdenek a rövidvideó-háború megnyeréséért, mivel az ilyen típusú tartalmak iránti globális kereslet soha nem látott csúcsokat ért el. De még hat évvel a bevezetése után is a TikTok uralja ezt a piacot. 1,9 milliárdra duzzadt globális felhasználói bázisának köszönhetően a népszerű videómegosztó alkalmazás jó úton halad a rekordletöltések és az eddigi legmagasabb bevétel felé. A DataReportal felmérése szerint azonban a TikTok az abszolút király az átlagos havi használati idő tekintetében is.

A DataReportal digitális globális áttekintő jelentése szerint az Android-felhasználók világszerte havonta átlagosan 33 órát és 28 percet töltöttek a TikTok használatával 2023-ban, tíz órával többet, mint tavaly, ami a legnagyobb növekedést mutatja az összes legnépszerűbb közösségi médiaplatform közül. Ez a szám még lenyűgözőbb a közösségi média óriásaihoz, a Facebookhoz és az Instagramhoz képest. A felmérés kimutatta, hogy az emberek kétszer több időt töltöttek a TikTokon, mint a két közösségi média platformon.

A Facebook a második leggyakrabban használt platform, havi átlagosan 18 óra 50 perccel. Ez azonban csaknem egy órával kevesebb, mint a közösségimédia-óriás tavalyi használati ideje. A harmadik helyen az Instagram áll havi 15 óra 50 perces átlagos használati idővel, ami közel négy órával több, mint tavaly.

A Snapchat használati ideje 45 perccel nőtt, és jelenleg három óra 58 perc. Ezzel szemben a Twitter-felhasználók csaknem fél órával kevesebbet töltöttek az alkalmazáson, mint tavaly, átlagos használati ideje most négy óra 52 perc.

A TikTok csúcsok a használati időben, de az Instagram népszerűbb

Bár a TikTok rendelkezik a legmagasabb használati idővel, az Instagram, a harmadik legnagyobb platform a közösségi médiában a felhasználók kedvence.

A DataReportal felmérése kimutatta, hogy a közösségi médiát használók csaknem 16%-a nevezte az Instagramot első számú közösségi média platformjának, ami 1,5%-kal több, mint hat hónappal ezelőtt. A Facebook a második legnépszerűbb platform, 13%-os részesedéssel a válaszadók között. A statisztikák azonban azt mutatják, hogy a közösségi média óriáscég veszített népszerűségéből április óta, amikor is a közösségi médiát használók 14,2%-a választotta a legjobb választásnak.

A statisztikák azt mutatják, hogy az Instagram sokkal népszerűbb, mint a TikTok, amelynek csak 7%-a volt a válaszadók körében. Ez azonban növekedést jelent a rövid formátumú videóplatform hat hónappal ezelőtti 6,1%-os részesedéséhez képest. Az X, korábban Twitter, a lista középső helyén végzett 3,2%-os részesedéssel a közösségi médiát használók körében, ami majdnem megegyezik az áprilisival. A felmérés szerint a Snapchat volt a legkevésbé népszerű a közösségi médiát használók körében, a válaszadók mindössze 1,3%-a nevezte meg kedvenc választásának a platformot.