A divatot érintő megváltozott fogyasztási szokásokról tett közzé egy kutatást a Facebook, amiben hosszasan elemzik, hogy ebben milyen szerepet játszott a divatcégek életében a közösségi platform.


A közlemény szerint egyértelmű, hogy a felhasználóik nem csak abba szólhatnak bele, hogy melyik márka teljesít jobban, azaz ki ad el többet, hanem a közösség felhívhatja a figyelmet az olyan iparági szintű problémákra is, mint a fenntarthatóság kérdése.


Annak érdekében, hogy ezt a tendenciát a szakemberek is jobban megértsék, 1729 embertől kérdeztek a divatruházati vásárlási szokásaikról. Nem csak az Amerikai Egyesült Államok területén, de Németországban, Kanadában, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Indiában és Brazíliában is feltették ugyanezeket a kérdéseket, aztán az amerikai felhasználók válaszaiból készítettek egy infografikát, amiből a következő dolgok derülnek ki:

  • 72 százalékuk szivesebben vesz meg olyan terméket, ami személyre szabott.
  • 56 százalék lojális egy márkához, és a lehető legjobb minőségű terméket keresi.
  • A 18-34 éves korosztály 43 százaléka lojálisabb egy olyan márkához, aminek az értékei beleillenek az ő értékrendszerébe.
  • 72 százalék általában a boltban vásárol, 67 százalék a bolti vásárlás közben is használja a mobilját, 45 százalékuk pedig utánanéz egy-egy új márkának a telefonján. 
  • 55 százalékuk mondja azt, hogy elgondolkozott már egy termék megvásárlásán miután egy influenszeren látta, 34 százalékukat pedig befolyásolják a webshopban olvasható értékelések. 
  • A 18-34 éves korosztály jelentős többsége mondja azt, hogy Instagramon vagy Facebookon inspirálódik divat ügyben.

Az infografika nagyobb méretben innen érhető el.

Forrás: Facebook

Forrás: Social Media Today