A legnépszerűbb közösségi oldalak közkedvelt felületei a politikai hirdetőknek is, ezért a hirdetési irányelveikben a legtöbb oldal részletesen szabályozza a politikai szereplőkre vonatkozó elveket. A napokban ezekben komoly változások történtek több oldalnál is. 

A Facebook úgy változtatta meg az irányelveit, hogy a kritikusok szerint sokkal egyszerűbb legyen a politikusoknak hazudni, legalábbis ha mindezt fizetett hirdetésben teszik.

A hirdetések valóságtartalmának ellenőrzésére, a Facebook harmadik partnerekkel szerződik, akik ellenőrzik a hirdetések állításait. A szabályzat változására az után derült fény, miután Trump kampánycsapata egy videót kezdett terjeszteni a Facebookon, és bár az abban szereplő állításokról jelezte a Facebook partnercége, hogy nem fedik a valóságot, mégsem távolították el az oldalról. Az eddigi szabályzat szerint a hirdetések nem tartalmazhatnak megtévesztő, hamis vagy félrevezető tartalmat, megtévesztő állításokat. Az új szabályzat ezt úgy módosította, hogy nem tartalmazhatnak tényellenőrző harmadik fél által kifogásolt állításokat.  A kritikusok szerint itt a lényeg azon van, hogy kikerültek a szövegezésből a hamis, félrevezető vagy nem igaz állítások, és már csak a kifogásolt került bele, amit ezek után tágan lehet értelmezni. Vagyis alapesetben a hamis állítások nem biztos, hogy kifogásolhatóak is. 

Az sem egyértelmű a Facebooknál, ki számít politikai szereplőnek, és ezzel együtt ki tehet közzé politikai hirdetéseket, pedig erre már például a Twitter is odafigyel. Igaz az ő bajuk is meggyűlt már azzal, hogy például az Amerikai Egyesült Államok elnökének a bejegyzéseit hogyan kezeljék. Legutóbb például szerzői jogokra hivatkozva távolították el az egyik bejegyzését, miután a Nickelback zenekar jelezte feléjük, hogy Trump stábja az ő videóklipjükből vett ki és manipulált meg egy részletet.

A Twitter egyébként ebben a kérdésben azt vallja, hogy a világ vezetőinek bejegyzését fenn kell hagyni, mert hírértéke van, és az is egy hír, ha hazugságokat állítanak. A Nickelback esete előtt idén csak egy bejegyzését törölték, szintén zenei szerzői jogi tartalom megsértése miatt. 

A TikTok is a napokban jelentette be, hogy ők semmilyen politikai jellegű hirdetést nem hagynak jóvá az oldalukon. A cég vezetői szerint az ő platformjuk nem a politikai játszmák helyszíne, ezért minden ilyen tartalmat tiltani fognak. A szakértők szerint nem véletlen, hogy arról nem beszéltek, hogy ezeket a tartalmakat hogyan akarják szűrni, mikor az automatizmusaik nem olyan fejlettek, mint a Facebooknak, vagyis sokkal nehezebb lesz megtalálni a hirdetéseik között a politikai célúakat.