Az, hogy a közösségi oldalakon sok a kamu, valószínűleg a legtöbb embernek nem új információ. Egy új kutatás viszont arra világított rá, hogy a legnagyobb sztároknak is hatalmas nem valódi emberekből álló követőbázisa van. A modell Jay Alvarrez például rendre szerepel a legbefolyásosabb influenszerek között, miközben kiderült, hogy 2,45 millió kamukövetője, vagyis a rajongóinak 36 százaléka nem valódi ember.
A kutatás szerint olyan neveknek van kiemelkedően sok hamis követője, mint Paris Hilton, Caitlyn Jenner és Nicki Minaj, valamint olyan márkáknak, mint a Leicester City Football Club, a Pizza Hut és a Burger King. Ariana Grande esetében például több mint 70 millió hamis követőt találtak, de még a brit királyi családnak is kétmillió kamukövetője volt.
Ez persze nem azt jelenti, hogy ezek a márkák vagy influenszerek ne érnének el még így is rengeteg embert, és sok esetben nincs is rá hatásuk, hogy kik követik őket, viszont a márkáknak érdemes látni, hogy a követőszám önmagában nem minden, és sokat ronthat a valós elérésen, és a reklámértéken, ha az eredeti követőszám csak töredékéhez jut el az üzenet.
Forrás: Forbes