A LEGO a legnépszerűbb világmárka, ami az összerakható és felépíthető játékokat illeti. Szerte a világon apró kockákat ad a gyerekek és felnőttek kezébe, amik aztán nagyszerű szerkezetté állnak össze.

A cég a közösségi médiát is okosan használja. Hihetetlen intenzív jelenléttel rendelkezik minden nagyobb felületen: Facebookon, Twitteren, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten és a Google+-on is. Minden más játékmárka számára igen magasra tették a lécet, ami a tartalom minőségét és a vásárlók elkötelezettségét illeti – írja business2community.com.

A cég 15 brit és amerikai édesanyát keresett meg, akik feliratkoztak a LEGO Játéktesztelés csatornájára. Indiában egy játékkészítő bolttal működtek együtt és beszéltek néhány vásárlójukkal. Egy tesztcsoporttal azt vizsgáltatták, mit kedvelnek leginkább a cég közösségi média stratégiájában. Kérdőív nem volt, de az anyákkal történő beszélgetés elég volt ahhoz, hogy rájöjjenek, mik a következő lépések. Itt a lista arról, mit tudott lerakni a közösség média asztalára a LEGO:

1. Rebrick – a LEGO saját közösségi média felülete

A Rebrick nevű közösségi média platform a kamasz és felnőtt rajongók számára készült el, hogy megoszthassák egyedi LEGO kreációikat a világgal vagy akárcsak egy nekik tetsző LEGO építményt, ami szembe jött velük az interneten. A cég létrehozott egy felületet, ahol a vásárlóik megmutathatják magukat és jó színben tűnhetnek fel barátaik és a közösség előtt. Saját alkotásaik megosztása mellett pedig inspirációt is nyerhetnek más munkáiból. Fogyasztók által generált tartalom számára biztosított fórumot a cég: mi másra vágyhat egy tősgyökeres LEGO rajongó?

01-Rebrick9

2. LEGO a Facebookon

 Az innovatív „LEGO Timeline” nevű Facebook alkalmazás lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy megosszák számukra értékes LEGO pillanataikat idővonalukon. A rajongó kiválaszthat bármely LEGO szettet, ami neki tetszik és a megosztáskor hozzáadhatja a dátumot is, amikor az felépült. A márka kedvelői így az egész kollekciójukat áttekinthetik egy idővonal nézetben. Ez egy fontos érzelmi kötődést vált ki a márka iránt, hiszen ki ne emlékezne az első LEGO-ra, amit összerakott?

Ezen kívül a cég Facebookon található bemutatkozó szövege is igazán motiváló és arra ösztönzi a rajongókat, hogy megosszák kedvenc LEGO pillanataikat: „Hello! A LEGO hivatalos Facebook oldalára érkeztél. Tudjuk, hogy mind nagyszerű építők vagytok, ezért látni szeretnénk a LEGO fotóitokat, videóitokat és sztorijaitokat!”. Egy ilyen üdvözlő üzenet után ki ne akarna részese lenni mindennek?

02-My-Lego-Timeline9

3. LEGO a Pinteresten

A statisztikák szerint egy képeket tartalmazó poszt 120-180 százalékkal nagyobb elköteleződést vált ki a rajongókból. A LEGO pontosan érti, milyen fontos tehát a vizuális kapcsolatteremtés és ezt nagyszerűen művelik a gyakorlatban is a Pinterest oldalukon, amely egyszerre vizuálisan hívogató és informatív. Ránézhetünk például a népszerű „Tartsd rendben!” („Keep it tidy!”) vagy a „Építsd magad” (BIY: Build it Yourself!) boardra.

03-Pinterest9

4. LEGO a YouTube-on

Személyre szabott YouTube csatornájával már több, mint 70 ezer feliratkozót és több, mint 35 millió megtekintést tudhat magáénak a LEGO. A csatorna különböző tabjain a videókat  kategorizálva találjuk meg adott téma alapján, mint például Ninjago vagy LEGO City. A hivatalos LEGO csatorna mellett létezik egy másik is LEGO Club TV néven, ahol a rajongók betekintést nyerhetnek a LEGO Club tagok különleges kreációiba.

A LEGO termékek bemutatása mellett, más videókat is találunk elkülönített szekciókban, például rajongói kreációkról vagy dizájner alkotásokról. A LEGO személyre szabott YouTube oldalát tavaly novembertől kezdte el hirdetni, épp Karácsony előtt. Amint ide látogat valaki, egyszerűen muszáj böngészésre adnia a fejét.

06-YouTube-Channel-Themes9

5. A LEGO és a kereszthirdetések

A keresztpromóciók világában is otthonosan mozog a cég. Amint posztolnak Facebookon, megosztják Instagramon, tweetelnek róla és pinelik Pinteresten. A LEGO megértette, hogy minden hálózat lehetőséget ad újabb célközönség elérésre és a keresztpromotálással növekszik a márka láthatósága.

05-Cross-Promoting-Content9

A tanulság

A LEGO közösségi média stratégiájának lényege a hit abban, hogy a közösségi média nem online kezdődik és ér véget. A megfelelő módon figyelnek oda a rajongókra és válaszolnak nekik, függetlenül attól, hogy online vagy offline teszik: amikor egy 7 éves kisfiú, Luka App levelet küldött a cégnek, hogy elveszett Jay ZX LEGO figuráját pótolják, a LEGO még egy plusz figurával is meglepte a hűséges rajongót.

Hogy mindez mit jelent a LEGO számára?

Folyamatosan növeli a fogyasztók márkahűségét és a szóbeszéd marketing („word of mouth marketing”) erejét, méghozzá igazi LEGO rajongók segítségével. Hát ez az, amit egy márkának tennie kell a közösségi médiában!