Ugyan itthon még nem készült ilyen átfogó kutatás, de az Egyesül Államokban érdekes dolgokat mutat az ItsWorthMore nevű használt elektronikai eszközök kereskedésével foglalkozó cég elemzése

Ezek közül a legfontosabb, hogy a válaszadók nagy része legtöbbször inkább megvárja, hogy egy adott sorozat felkerüljön valamelyik streaming szolgáltatóhoz, mint hogy azt az élő adásban kelljen néznie reklámokkal tarkítva. A másik, hogy szintén sokan inkább várnak, amíg összegyűlik több rész, és aztán kezdenek bele. Ezt hívják egyébként magyarul darálásnak, ami akkor az igazi, ha mondjuk egy hétvége alatt megnéz az ember egy komplett sorozatot.

A konkrét számokra rátérve egyébként, a válaszadók 67.4 százaléka vár legtöbbször inkább a streamingre, ami igen jelentős szám, és pont ugyanennyi gyűjti a részeket, mielőtt belekezdene. Olyanok is vannak, akik elkezdik nézni a TV-ben, majd váltanak a streamingre. Érdekes módon legtöbbször azok adták erre az igen választ, akik Hulu-t néznek, aminek a kínálata itthon egyelőre az HBO-nál látható, de mivel megvette a Disney, így a Disney+ streaming indulásával valószínűleg ez rendesen átrendeződik. A válaszadók egyharmada mondta egyébként azt, hogy kizárólag streamingen néz sorozatokat.

Érdekesség még, hogy az Amazon Prime nézői legtöbbször a produkciók minősége miatt választják a streaminget, az immár Magyarországon is magyarul elérhető Netflix nézői pedig a színészek változatossága miatt.

A felmérés résztvevői egyébként leginkább ismerősöktől hallanak az új, érdekes sorozatokról, minthogy reklámokból tájékozódjanak, de fontosak azért valamennyire a trailerek is, hogy eldöntsék mit nézzenek.

A felmérés világosan mutatja, hogy a médiacégeknek valamit ki kell találniuk, ha részesedni akarnak a streamingpiacból, ugyanis a legtöbb platform nem engedi, és nem is tervezi bevezetni a reklámokat. Most egyelőre a termékelhelyezés a megoldás a reklámra, a Netflixen meg is jelentek adott részek elején a figyelmeztetések erre. A Hulu viszont pakol reklámokat a sorozatokba, cserébe kevesebbet kell fizetni a szolgáltatásért. Természetesen nagyobb összegért eltűnik az összes reklám. A Viacomnál viszont úgy gondolják, hogy az emberek hajlandóak lesznek reklámokat nézni, ha cserébe ingyen kapják a jó tartalmakat.

Forrás: Adweek