A karantén ideje alatt sokan fordultak ötletekért a LinkedInhez arra vonatkozóan, hogyan tudják fenntartani az üzleteiket vagy a vállalkozásukat a jelenlegi helyzetben, és mit tesznek mások. 

Néhány általánosabb posztolási tippet tettek közzé, ami nem csak a járvány alatt lehet hasznos a felhasználóiknak. 

Tapasztalatok közzététele

A személyes történetek és tapasztalatok megosztása kulcsfontosságú a közösségi jelenlét kiépítése szempontjából. 

Érdemes megosztani, hogyan néz ki egy munkanap, vagy például, hogy milyen módszerekkel lehet ösztönözni a munkavállalókat. Ezek apróságoknak tűnnek, de lehet, hogy másnak pont hasznosak és nagy segítséget jelentenek, vagy gondolatébresztőnek hatásosak, és elősegíthetik új kapcsolatok kialakulását is. 

Sokan félnek attól, hogy személyesebb dolgokat osszanak meg, mert nem szeretnék, hogy valamilyen hibás gondolatot vagy gyengeséget vegyenek észre mások, pedig jelenleg nagyon sokan szenvednek ugyanattól, és ugyanazokat a kérdéseket teszik fel maguknak is, ebben pedig nagy segítség lehetne ha sokkal többen osztanák meg a gondolataikat, másrészt a szakmai jelenlétet is lehet növelni az oldalon. 

A legrelevánsabb témák és beszélgetések kommentálása

A saját gondolatok mellett fontos, hogy másokét is megismerjük. Erre a legegyszerűbb módszer a hashtagekkel való keresése olyan témáknak és szakmai vitáknak, amik relevánsak lehetnek a vállalkozás szempontjából. Ha nemrégiben kidolgozott valaki a csapatával egy olyan megoldást a videokonferenciás megbeszélésekre, amiben nem vesz el értékes perceket az, amíg megbeszélik, hogy ki nem lát és hall kit, akkor érdemes rákeresni a videokonferenciás hashtagekre, és elmesélni a módszert. Vagy ha kitalálta, mivel lehet lekötni a gyereket egy online meeting alatt, azt érdemes az ilyen jellegű kérdésekkel foglalkozó beszélgetések alatt is megosztani.

Adjuk önmagunkat!

Ezzel talán több HR-munkatárs sem  ért egyet, de a LinkedIn szerint egyáltalán nem baj, sőt követendő dolog, ha nem csak a munkahelyi életre fókuszálunk az oldalon, hanem a magánélet is előkerül. Az oldal szerint az olyan bejegyzések, ahol egy vezető, kicsit kilépve a professzionális szerepből leírja, mennyire hálás a csapatának vagy bátorítja őket, esetleg elmeséli, milyen pozitív dolgot tanult meg a saját életének eseményeiből, népszerűek az oldalon, ezért érdemes több ilyet megosztani. Azért érdemes csínján bánni ezzel, és nem mindennap használni, illetve kerülni az olyan túlzásokat, mint hogy egy egyszerű sonkás szendvics elkészítéséből is a munkahelyi siker és napi harc analógiáját vezeti le valaki. 

Legyen naprakész és megbízható helyről származó hírekkel támassza alá a gondolatait!

Jelenleg az emberek információra szomjaznak, és gyakran nem is állnak rendelkezésre a válaszok minden egyes kérdésre, hiszen például egyelőre senki nem tudja a járvány gazdaságra gyakorolt pontos hatását. De szeretik megbeszélni a tapasztalatokat arra vonatkozóan, hogy egyes intézkedések hogyan hatnak arra az iparágra, amiben dolgoznak. Ehhez viszont az kell, hogy megfelelő információval rendelkezzenek, ugyanis egy álhírből hamis következtetések vonhatóak le, ez pedig eléggé aláássa bárki szakmai hozzáértését. 

Mikor pedig nem magánemberek, hanem cégek bejegyzéseiről van szó, a LinkedIn azt tanácsolja, hogy tartsák szem előtt a bejegyzéseikben, hogy 

  • milyen üzenetet jelent ez a munkavállalóknak, hogyan tudják őket bátorítani, megnyugtatni és ösztönözni
  • hogyan tudják a bizalmat növelni
  • és hogyan tudnak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez

Nem kell minden részletet megosztani, de érdemes nem elhallgatni az olyan fejleményeket, ami kihat a vállalat jövőjére. Jó példa erre a 3M, akik egy rövid bejegyzésben a világjárvány kezdetekor csak annyit írtak, hogy a helyzetre való tekintettel növelik a maszkok gyártásának kapacitását. Ez a rövid üzenet pedig az olvasóknak pontosan elmondja, hogy a cég nem állt le, sőt teljes erővel működik a járvány ideje alatt is, hogy az erőforrásikat teljes mértékben védekezésre fordítják, hogy felelős döntést hoztak, hogy a cég kiveszi részét a küzdelemből, és közben tudatosítja azt is, hogy lehet rájuk számítani, és hozzájuk fordulni, ha felmerül az a kérdés, honnan lehet védőeszközt beszerezni. 

Forrás: Social Media Today