Manapság a hírességek könnyedén belesétálnak valami olyan drámába vagy összeveszésbe, ami nem csak nekik, de az általuk reklámozott márkáknak is árt. A koronavírus miatt még mindig nehézkes az utazás, de a virtuális influenszerek megoldást jelentenek mindezekre problémákra, ráadásul nem aggódnak az adatvédelem miatt, és a nap 24 órájában rendelkezésre állnak. Éppen ezért egyre több van belőlük, és egyre több együttműködésben vesznek részt. 

A Sidus Studio X hozta létre a Rozy nevű virtuális, mesterséges intelligenciával működő influenszert, aki örökre 22 éves marad, és legalább olyan aktív, mint az ember kollégái. Egy reklámban tűnt fel, azóta pedig rengeteg megkeresése van, több céggel van kizárólagos szerződése, és annyi megkeresése, amit még egy virtuális influenszer sem győz. Tavaly decemberben jelent meg online, azóta pedig már nem elég, hogy megtérült az elkészítése, de jócskán profitábilis is, az előzetes számítások szerint év végéig közel egymillió dollár nyereséget termel majd. Jövőre pedig azt szeretnék, ha feltűnne filmekben és TV műsorokban is. 

A cég szerint a virtuális modellek azért népszerűek, mert nincsenek időhöz és térhez kötve, olyan helyszínt alkotnak köré, amilyet a megrendelő szeretne, nem öregszik meg, nem lesz beteg, és egészen pontosan olyan tartalmat állít elő, amilyet a megrendelő szeretne. És ami talán a legfontosabb, úgy tűnik, hogy a célcsoportnak sincs ellenvetése, hogy nem egy valódi ember valódi kalandjait követik nyomon. 

Forrás: AllKpop