A legtöbb szakember biztos abban, hogy a kreatív munkák kiállják az idő próbáját, és egészen biztos, hogy a robotok ha valamiben, akkor kreativitásban nem tudják felülmúlni az embert. Ennek ellenére egyre több marketing cégnél jut fontos szerephez a mesterséges intelligencia.
A Dixons Carphone black friday akciójához ízlelgette a figyelemfelhívó, egyben tömör és jól csengő üzeneteket, majd a mesterséges intelligencia megtalálta számukra a megfelelőt, vagyis hogy “The time is now” azaz most jött el az idő, és az akció működött. A cég vezetője szerint ennek oka, hogy nem szerepelt benne sem a péntek, sem a fekete kifejezés. Miközben tucatnyi szövegíró dolgozott a kampányon, mindannyian próbáltak utalni vagy a fekete vagy a péntek kifejezésekre, a gép viszont megtörte ezt a gondolatmenetet.
A szoftver, ami előállt ezzel a megoldással a Phrasee, ami 2015 óta segít a marketingeseknek, és próbálja a tudomány segítségével meghatározni a marketingkampányok sikerét. Mély tanulás segítségével tesz javaslatokat, és választja ki azokat a mondatokat, amelyek a legjobban működhetnek egy adott márka számára. Olyan modelleket épít fel, amelyek minden terméknek és a fogyasztói csoportnak megfelelő szavakat generálnak. A korábbi kampányok nyelvezetét pedig a mélytanulásos algoritmus segítségével, és olyan tényezők alapján, mint a termék kinézete vagy íze finomítják, hogy kifejezetten a márkára szabott legyen a végeredmény.
A Phrasee tulajdonosa szerint nem kell a szövegíróknak tartani attól, hogy megszűnik a munkájuk, szerinte a gép csak az irányt mutatja meg, amin a szövegírók finomítanak majd, és az igazán nagy dobás az lesz az ügynökségek életében, ha a kiváló csapatuk és a mesterséges intelligencia összefog.
Forrás: BBC